Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Vyjmenovaná slova po B formou dramatické výchovy
| Příprava na vyučující jednotku dramatické výchovy. Zpracování vyjmenovaných slov po „b“ metodami a technikami dramatické výchovy. Cílem celé lekce je především zopakování si vyjmenovaných slov, ovšem metodami dramatické výchovy, což je ozvláštněním klasické hodiny českého jazyka. Formy vyučování jsou střídavé – ve skupinách, ve dvojicích i samostatně.  | Zdenka Koubová |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
03. 02. 2012 |
7541 |
Vyjmenovaná slova po P a S
| Příspěvek nabízí různé aktivity (přikládání karet, luštění rébusů, zraková paměť) na procvičení vyjmenovaných slov po P a S. Materiál je vhodný nejen pro frontální výuku v běžné třídě, ale i pro práci s žáky se specifickými poruchami učení – dyslexie a dysortografie.  | Petra Pšeničková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
2 komentáře |
05. 03. 2015 |
11120 |
Vlastnosti
| Příspěvek nabízí práci s tématem \\\"lidské vlastnosti\\\", a to nejen formou přiřazování vlastností a jejich významů, procvičení gramatických pravidel - psaní i/y po měkkých, tvrdých a obojetných souhláskách, ale i náměty pro práci s třídním kolektivem. Materiál je možné využít v běžné třídě i ve třídě s žáky se specifickými poruchami učení – dyslexie a dysortografie.  | Petra Pšeničková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
11. 03. 2015 |
8351 |
Velikonoce
| Příspěvek představuje možnost zpracování tématu Velikonoc v hodině českého jazyka (technika a porozumění čtení, používání gramatických pravidel) a prvouky (zvyky a tradice). Nezanedbatelnou součástí aktivit je práce se třídou (práce se skupinou, prohlubování vztahů mezi spolužáky, spolužáky a učitelem).  | Petra Pšeničková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
21. 04. 2015 |
13730 |
Vyjmenovaná slova a fixování správného pravopisu zrakem 2
| Příspěvek nabízí nácvik správného pravopisu po obojetných souhláskách tzv. zrakovým fixováním správně napsaných slov. Žáci procvičují techniku čtení, zapamatování si vyjmenovaných a příbuzných slov, prostorové vnímání, tvoření slov stejného a opačného významu, určování slovních druhů. Materiál je vhodný nejen pro frontální výuku v běžné třídě, ale i pro práci s žáky se specifickými poruchami učení – dyslexie a dysortografie, s žáky z cizojazyčného či sociokulturně znevýhodněného prostředí.  | Petra Pšeničková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
16. 04. 2015 |
6217 |
Výlet do ZOO
| Příspěvek nabízí možnost méně obvyklé práce s textem (zrakové pexeso, skládání slov ze slabik, cvičení sluchové paměti, prostorového vnímání) v rámci skupinové práce. Materiál je vhodný nejen pro děti se specifickou poruchou čtení (dyslexií), ale i pro méně zdatné čtenáře či pro zdatné čtenáře po obměnu výuky.  | Petra Pšeničková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
28. 04. 2015 |
9675 |
Na vyjmenovaná slova zvesela – 1. díl
| Příspěvek nabízí netradiční aktivity, které ulehčí seznámení s vyjmenovanými a příbuznými slovy po M. Žáci využívají hmatu, hry puzzle, zrakové fixace obrázků či slov.  | Petra Pšeničková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
15. 08. 2018 |
6500 |
Na vyjmenovaná slova zvesela – 2. díl
| Příspěvek nabízí netradiční aktivity, které ulehčí osvojení si pravidel psaní správného i/y po vyjmenovaných a příbuzných slovech po M. Žáky čeká pexeso, hra Na co myslím? či černý Petr.  | Petra Pšeničková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
12. 09. 2018 |
4407 |
Hry s kartičkami – vyjmenovaná slova
| Soubory obsahují kartičky na procvičení vyjmenovaných slov a náměty na hry s nimi. Hru „Sbírání hub” je možno využít i v prvouce.  | Ludmila Dorňáková |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
 |
|
|
2 komentáře |
23. 06. 2010 |
38923 |
Výři nesýčkují: O myšákovi v mikině - vyjmenovaná slova po m
| Ukázka představuje příběh O myšákovi v mikině, který je zaměřený na vyjmenovaná slova po m a slova příbuzná. V závěru článku nabízíme několik možností, jak lze s příběhem pracovat v hodinách českého jazyka a literatury ve 3. ročníku ZŠ.
Kniha Výři nesýčkují obsahuje veselé příběhy s vyjmenovanými slovy. Kniha je rozčleněna do barevných kapitol. Součástí každé kapitoly je přehled vyjmenovaných slov a slov příbuzných, ilustrovaný slovníček a zákeřné dvojice, tj. slova stejně znějící a jinak se píšící.  | Lenka Zemanová, Michaela Bergmannová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
01. 08. 2013 |
9440 |