Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "vstup do 1. třídy"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "vstup do 1. třídy"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Zápis do 1. třídy – ano, ne, jak a proč?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá procesem vstupu dítěte do 1. třídy základní školy a poukazuje na některé nežádoucí momenty, které se odehrávají ve školských zařízeních, tedy v mateřské škole a na základní škole. Článek byl vytvořen za VOŠP a SPgŠ Litomyšl. Článek vznikl v rámci projektu PPUČ. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor RNDr. Hana Lišková

Jak rozvíjet řeč a komunikaci v přípravné třídě – 2. díl

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek nabízí aktivity pro rozvoj lexikálně-sémantické roviny řeči: popisování obrázku, vyhledávání neshod na obrázku, dějová posloupnost, nadřazené a podřazené pojmy, synonyma, protiklady, homonyma, přirovnání.
Autor Petra Pšeničková

Jak rozvíjet orientaci v přípravné třídě? – 2. díl

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Orientace v prostoru, vpravo/vlevo a v čase je jednou z oblastí, kterou žák potřebuje dobře ovládat před nástupem do 1. třídy, aby se mohl úspěšně naučit číst, psát a počítat. Prostorovou, pravolevou a časovou orientaci nejvíce ovlivňuje úroveň zrakového vnímání, sluchového vnímání, motoriky, hmatu a řeči.
Autor Petra Pšeničková

Jak rozvíjet orientaci v přípravné třídě? – 1. díl

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Orientace v prostoru, vpravo/vlevo a v čase je jednou z oblastí, kterou žák potřebuje dobře ovládat před nástupem do 1. třídy, aby se mohl úspěšně naučit číst, psát a počítat. Prostorovou, pravolevou a časovou orientaci nejvíce ovlivňuje úroveň zrakového vnímání, sluchového vnímání, motoriky, hmatu a řeči.
Autor Petra Pšeničková

Jak rozvíjet řeč a komunikaci v přípravné třídě?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Úroveň řeči a komunikace je jednou z oblastí, které žák potřebuje dobře ovládat před nástupem do 1. třídy, aby se mohl úspěšně učit a začlenit mezi vrstevníky. Žák řeč potřebuje k dorozumívání s ostatními – k porozumění sdělovanému a ke sdělování informací, proto je potřebné mít taktéž dostatečně rozvinutou slovní zásobu.
Autor Petra Pšeničková

Jak rozvíjet předmatematické představy v přípravné třídě? – 3. díl

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Předmatematické představy jsou jednou z oblastí, které žák potřebuje dobře ovládat před nástupem do 1. třídy, aby se mohl úspěšně naučit počítat. Nejedná se o mechanické počítání na prstech, ale o rozvíjení představy o množství, porovnávání, práce s pojmy a vztahy, třídění dle určitých kritérií a tvoření skupin, uspořádání a řazení prvků.
Autor Petra Pšeničková

Jak rozvíjet předmatematické představy v přípravné třídě? – 2. díl

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Předmatematické představy jsou jednou z oblastí, které žák potřebuje dobře ovládat před nástupem do 1. třídy, aby se mohl úspěšně naučit počítat. Nejedná se o mechanické počítání na prstech, ale o rozvíjení představy o množství, porovnávání, práce s pojmy a vztahy, třídění dle určitých kritérií a tvoření skupin, uspořádání a řazení prvků.
Autor Petra Pšeničková

Jak rozvíjet předmatematické představy v přípravné třídě? – 1. díl

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Předmatematické představy jsou jednou z oblastí, které žák potřebuje dobře ovládat před nástupem do 1. třídy, aby se mohl úspěšně naučit počítat. Nejedná se o mechanické počítání na prstech, ale o rozvíjení představy o množství, porovnávání, práce s pojmy a vztahy, třídění dle určitých kritérií a tvoření skupin, uspořádání a řazení prvků.
Autor Petra Pšeničková

Jak rozvíjet zrakové vnímání v přípravné třídě?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zrakové vnímání je jednou z oblastí, které žák potřebuje dobře ovládat před nástupem do 1. třídy, aby se mohl úspěšně naučit číst a psát. Zrakem přijímáme nejvíce informací z našeho okolí. V předškolním věku rozvíjíme oblast vnímání barev a tvarů, zrakového rozlišování, zrakové analýzy a syntézy, figury a pozadí, očních pohybů a zrakové paměti.
Autor Jiří Novotný

Jak rozvíjet sluchové vnímání v přípravné třídě? – 2. díl

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Sluchové vnímání je jednou z oblastí, kterou dítě potřebuje dobře ovládat před nástupem do 1. třídy, aby se mohlo úspěšně naučit číst a psát. Sluch je jedním z prostředků komunikace, významnou měrou ovlivňuje rozvoj řeči, proto také mnoho praktických cvičení lze využít i v oblasti rozvoje řeči.
Autor Jiří Novotný
Celkem: 11