Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zájmová činnost v domově mládeže
| Zájmová činnost domova mládeže jako tvořivá součást výchovného procesu. Cílem je zaujmout těmito aktivitami co nejvíce ubytovaných a učit je tak využívat plnohodnotně volný čas. Díky široké nabídce aktivit přitáhnout i tu část mládeže, kterou masové aktivity nezasahují. Ubytovaní žáci při správné organizaci volného času v zájmových útvarech nejen relaxují, ale získávají i nové vědomosti a kompetence.  | Mgr. Dagmar Jugasová |
|
|
| |
|
25. 05. 2012 |
3683 |
Šance jen pro bohaté? - II
|
Pokračování prezentace výsledků toho, jak podle výzkumu Hodnotové orientace dětí 6 až 15 let uskutečněného v rámci projektu Klíče pro život ovlivňují vzdělání rodičů a jejich socio-ekonomický status vztah dětí ke škole a jejich volný čas.
 | Jiří Zajíc |
|
|
| |
|
01. 05. 2012 |
7041 |
Puzzle - zdravý/nezdravý životní styl
| Za poslední čtvrtstoletí došlo k ztrojnásobení počtu obézních dětí. Lékaři bijí na poplach a hovoří o epidemii. Ta bude pro další generace znamenat výrazné zhoršení kvality života a častější výskyt vážných zdravotních komplikací (např. cukrovky 2. typu, vysokého tlaku). Nejlepší prevencí je zdravý životní styl, který zahrnuje nejen nutričně vyváženou stravu, ale také pravidelný pohyb. Jeho základní pravidla by měla být dětem vštěpována již od útlého věku.
Seriál se zaměřuje na zdravé stravování a pravidelný pohyb. Představuje dětem rozdíly mezi zdravým a nezdravým stravování a aktivním či pasivním trávením volného času.
Článek nabízí dvě aktivity k upevnění pojmů zdravý/nezdravý životní styl a námět na pohybovou hru s těmito pojmy.  | Žij zdravě |
|
|
| |
|
23. 12. 2012 |
10721 |
Děti se batolí k počítačům
| Výsledky studie Amerického ministerstva školství o používání počítačů dětmi v předškolním věku. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Eva Keyzlarová |
|
|
| |
|
01. 06. 2007 |
1428 |
Děti a volný čas – jaké kroužky děti navštěvují?
| Volný čas je přirozená a nedílná součást lidského života. Jde o čas, který nám zbývá po splnění všech našich povinností spojených se zaměstnáním či školní docházkou a dalších úkolů, které musíme v souvislosti s naším životem nezbytně vykonávat.  | Miroslav Bocan |
|
|
| |
|
24. 01. 2012 |
3361 |
CLIL FJ a OSV - trávení volného času
| Následující příspěvek se věnuje způsobu trávení volného času a poznání svých spolužáků. Je možné ho realizovat v hodinách francouzštiny jako integraci průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova, ve Výchově k občanství či v samostatném předmětu tvořeném z průřezových témat.
Komunikace patří ke klíčovým nástrojům jednání v různých životních situacích. V této hodině žáci rozvíjí schopnost sdělit ve francouzštině náplň volného času a zároveň mluvit se spolužáky a poznávat je.  | Eliška Glatzová |
|
|
| |
|
29. 05. 2014 |
5526 |
Čím vyšší věk, tím méně zájmu o dobro
| Druhý článek vycházející z výzkumu Hodnotové orientace dětí od 6 do 15 let, který byl uskutečněn v rámci projektu Klíče pro život, podává zevrubnější přehled toho, jak děti tráví volný čas, co je pro ně důležité a komu by se chtěly podobat.  | Jiří Zajíc |
|
|
| |
|
01. 07. 2011 |
4691 |