Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "voda"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "voda"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Environmentální výchova na základní škole praktické

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Celoroční projekt environmentální výchovy s rozpracováním konkrétních úkolů pro jednotlivé ročníky. Úkoly jsou teoretické i praktické, aby výuka byla v těsném spojení s běžným životem. Jedná se o jednu možnost zařazení průřezového tématu environmentální výchova do vyučování. Jednotlivé úkoly je možno integrovat do běžné vyučovací hodiny.
Autor Věra Holotová

Ekologie – vliv chemických látek na životní prostředí

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek je určen žákům středních škol, kde se ekologie učí stručně jako součást chemie. Navazuje na autorovu publikaci Základy středoškolské chemie, lze jej ale využít i bez ní.
Autor Jiří Vlček

Voda a vzduch

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Jedná se o třetí díl seriálu článku Motivace žáků ve výuce chemie SOŠ pomocí úloh z běžného života. Článek obsahuje zadání kratší verze úlohy č. 1–17 a zadání širší verze úlohy č. 1–17 včetně uvedení správného řešení obou verzí.
Autor RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D.

Pokusy pro předškoláky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
V textu jsou uvedeny pokusy vhodné již pro děti předškolního věku. Pro přehlednost jsou rozděleny do několika kategorií – Vlastnosti věcí kolem nás, Proměny, Voda, Vzduch, Světlo a tma, Lidské tělo, Svět přírody a Malý chemik. Pro větší atraktivnost jsou zde uvedeny kromě pokusů také náměty na hry a výrobky, které dále rozvíjí a obohacují danou problematiku. Tento projekt je možno realizovat jako celek, ale také je možno jednotlivé části využít v jiných souvislostech (pokusy s vodou při probírání koloběhu vody v přírodě, smyslové hry při seznamování s lidským tělem a podobně). Také můžete využít jen jednotlivý pokus, hru či výrobek pro zpestření pobytu venku na školní zahradě.
Autor Jana Šmydkeová

Přírodopis s Ferdou Mravencem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Efektivnější výklad o vodních bezobratlých pomocí dětské publikace Ondřeje Sekory – Knížka Ferdy Mravence.
Autor Jana Sochorová

Domácí ekologie

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Šetrný přístup k přírodě a životnímu prostředí začíná na konci našich paží. To, co můžeme plně ovlivňovat, je naše domácnost a to, jak v ní hospodaříme. Co s věcmi, které dosloužily? Hezká hra je: Dej to dál…
Autor Blanka Juránková

Montessori: Projekt Voda

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek popisuje dvouměsíční projekt Voda realizovaný v rámci vyučovacího předmětu Kosmická výchova. Žáci v rámci projektu procvičují čtení, psaní, gramatiku, počítání, sestavují příběhy, dopisy a básničky a pracují na pokusech. Součástí projektu jsou exkurze a výlety.
Autor Kamila Randáková

Co si znečistíme, to si vypijeme

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci se v tomto projektu seznámí s tím, jak pracuje čistička odpadních vod. Najdou nějakou ve svém nejbližším okolí a uspořádají tam exkurzi. Poté co zjistí, že je velkým problémem znečištění chemické, zkusí najít způsoby, jak nahradit chemické čisticí prostředky, běžně používané v domácnostech, jinými, k přírodě šetrnějšími. Po dokončení projektu dokáží říci, zda tvrzení v názvu projektu je pravdivé nebo ne.
Autor Petra Boháčková

Globální problémy Země – voda

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Celoškolní projekt „Voda" přispívá k naplňování prevence proti šikaně, klíčovým kompetencím a výuce průřezových témat.
Autor Marie Hrabalová

Ekologická katastrofa Aralského jezera

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Proč Aralské jezero vysychá? Jak jsou ovlivněny životy místních obyvatel? Lze tuto katastrofu zastavit? Nebo zmizí jezero z mapy Asie? Na tyto a jiné otázky naleznou žáci odpověď v hodinách popsaných v následujícím příspěvku.
Autor Ludmila Bílková
Celkem: 31