Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tři současné trendy schopné zničit web
| Článek informuje o tom, jak vidí současný vývoj internetu a web zvláště jeho vynálezce sir Tim Berners-Lee. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
7 komentářů |
03. 04. 2017 |
3431 |
Horizon Report 2014 pro základní a střední školy
| Každoroční informace o prestižní výzkumné zprávě pojednávající o budoucím vlivu technologií na školství v mezinárodním měřítku tentokrát zaměřená na základní a střední školy. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
1 komentář |
26. 08. 2014 |
5369 |
Co je zajímavého v žebříčku Top 200 Tools for Learning 2017?
| Jane Hartová už po jedenácté sestavila za pomoci 2174 hlasujících z 52 států žebříček nejpopulárnějších nástrojů pro učení. Co je na tomto žebříčku zajímavého? Proč mu věnovat pozornost a proč ho naopak nepřeceňovat? Jaké ukazuje trendy v oblasti využívání technologií pro učení a studium? Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Michal Černý |
|
|
| |
1 komentář |
09. 11. 2017 |
2651 |
5 největších výzev školství podle CoSN
| Článek přináší informaci o zprávě amerického sdružení Consortium for School Networking, která popisuje největší překážky, které bude školství v budoucnosti řešit v souvislosti se vzdělávacími technologiemi. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
1 komentář |
08. 04. 2019 |
2159 |
Jakou podstatu má inovace?
| Malé zamyšlení nad významem dnes tak oblíbeného slova inovace pro vzdělávání. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
|
08. 06. 2009 |
5181 |
Profil Škola²¹ – nástroj pro zapojení ICT do života školy
| V roce 2010 připravil Výzkumný ústav pedagogický v Praze pro vedení škol, školní koordinátory a metodiky ICT a učitele novou on-line pomůcku Profil Škola21. Jedná se o autoevaluační nástroj, jehož smyslem je pomoci škole nastoupit cestu k jejímu zdárnému rozvoji do podoby moderní organizace, která připravuje žáky na život v 21. století.
Jedná se o on-line aplikaci, která je umístěna na Metodickém portálu a pomocí které mohou školy hodnotit stanovené oblasti využití informačních komunikačních technologií. Profil Škola21 vychází z empirického předpokladu, že škola prochází podobnými fázemi vývoje využívání ICT jako učitel. Nástroj umožňuje reálně posoudit, do jaké míry se škole daří ICT začleňovat do života celé školy, a dává návod, kam využívání ICT směrovat.
Záměr na vytvoření tohoto nástroje byl součástí Akčního plánu Škola pro 21. století, který v dubnu 2009 vytvořila pro MŠMT expertní skupina v návaznosti na schválenou Koncepci rozvoje informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání v období 2009–2013. Nástroj Profil Škola21 byl ověřován v projektu Cesta ke kvalitě, který realizuje NÚOV a NIDV. Jeho první představení širší veřejnosti proběhlo 10. listopadu 2010 na konferenci Metodického portálu v Brně.
 | Ondřej Neumajer |
|
|
| |
|
23. 02. 2011 |
10142 |
Horizon Report 2009
| Přehled hlavních zjištění pravidelné výroční zprávy sdružení New Media Consortium a Educause zabývající se trendy budoucího vývoje vzdělávacích technologií. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
|
26. 01. 2009 |
4583 |
Horizon Report 2010
| Přehled hlavních zjištění pravidelné výroční zprávy sdružení New Media Consortium a Educause zabývající se trendy budoucího vývoje vzdělávacích technologií. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
|
25. 01. 2010 |
5670 |
Co je podstatou kreativity?
| Článek shrnuje teoretické závěry výzkumu souvislosti mezi kreativitou a vzděláváním, který pro OECD v roce 2009 dokončil François Taddei působící v Centre for Research and Interdisciplinarity, Medicine Faculty, Paris Descartes University. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
|
07. 12. 2009 |
4344 |
Revoluce v evoluci - počítače produkují první potomky
| Zpráva o „robotické formě života“ zkonstruované dvěma vědci z Brandeis University, v jejímž rámci se roboti sami množí. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
|
10. 09. 2000 |
1570 |