Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "výuka dějepisu"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "výuka dějepisu"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Rok 1968 pohledem školních pramenů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se zamýšlí nad možným využitím školních pramenů v dějepisné výuce o roce 1968. Na konkrétních příkladech ilustruje možné postupy při práci se školními kronikami a dobovými učebnicemi dějepisu. Argumentuje ve prospěch badatelsky orientované výuky založené na práci s prameny.
Autor Mgr. Kamil Činátl Ph.D.

Jak na výročí aneb propojujeme historické a občanské vzdělávání

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek představuje zajímavé zamyšlení nad potenciálem výuky historických výročí, zároveň poukazuje na některé praktické aktivity s nimi spojené.
Autor Mgr. Václav Sixta

Metodická inspirace: aktérský pohled ve výuce dějepisu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text na několika názorných příkladech dokládá využití „aktérského pohledu“ ve výuce dějepisu. Aktérským pohledem je skutečnost, kdy se žák seznamuje s minulostí prostřednictvím autentického školního historického pramene. Ten umožní pochopit proběhlé události z vícero možných úhlů pohledu. Vždy však s využitím pohledu někoho, kdo byl proběhlým událostem nablízku.
Autor Mgr. Milan Hes Ph.D.

Celkové zkušenosti z výuky alternativního dějepisu v roce 2014

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pojednává o zkušenostech s alternativní výukou dějepisu na Gymnáziu Hladnov, Ostrava.
Autor Martin Vonášek

Jinakost společných dějin 2010 - mezinárodní konference

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Ve dnech 22.–25. září 2010 se v polském městě Kalisz uskutečnilo druhé společné setkání historiků, učitelů dějepisu a dalších odborných pracovníků ve školství ze zemí visegrádského prostoru. Zásadním tematickým zaměřením letošního ročníku bylo historické dědictví střední Evropy 20. století jako součásti evropské diskuze o výuce dějepisu. V příspěvku je ve stručnosti zachycen průběh čtyřdenního jednání.
Autor Aleš Franc
Celkem: 5