Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "výtvarná výchova"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "výtvarná výchova"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Práce v programu malování

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V příspěvku se čtenář dovídá informace, jak pracuji s žáky v programu malování v rámci informačních a komunikačních technologií. Dále zde může čtenář získat inspiraci, co lze v programu malování vytvářet a jak jej využít i v jiných předmětech, např. ve výtvarné výchově.
Autor Jan Šindelář

Excuse me, where is…

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Předložená aktivita je součástí cyklu „Znám místo, kde žiji“. Je zaměřena na osvojení si základní slovní zásoby týkající se popisu cesty, bydliště, kterou žák následně využívá v krátkých jednoduchých větách. Z pohledu gramatického žáci pracují s rozkazovacím způsobem. Je procvičována pravolevá orientace. Aktivita byla pilotována v 5. ročníku ZŠ. Vzhledem k faktu, že se první cizí jazyk začíná učit v různých ročnících 1. stupně ZŠ, je na uvážení učitele, kdy aktivitu do výuky zařadí. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Mgr. Jana Zachová

Kouzelné světy – budování prostoru (3. část)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Čtenářům předkládáme komplexní modelovou lekci rozvíjející v prvé řadě obrazotvornost žáků skrze inspirativní texty a ukázky výtvarných uměleckých děl, prostorová vnímání a vlastní prostorovou tvorbu s využitím různorodých prostředků a materiálů. Lekci, která se zaměřuje zejména na rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti, lze různým způsobem modifikovat pro ročníky 1. a 2. stupně. Z hlediska obsahových celků je členěna na tři části – klíčové momenty tvůrčího procesu: Motivační dílna – inspirace textem a výtvarným uměleckým dílem; Experimentování s materiály a zkoumání jejich vlastností; Budování prostoru. Těm odpovídají i názvy tří článků, které tvoří cyklus s názvem Kouzelné světy. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Romana Šubrtová

Kouzelné světy – experimentování s materiály a zkoumání jejich vlastností (2. část)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Čtenářům předkládáme komplexní modelovou lekci rozvíjející v prvé řadě obrazotvornost žáků skrze inspirativní texty a ukázky výtvarných uměleckých děl, prostorová vnímání a vlastní prostorovou tvorbu s využitím různorodých prostředků a materiálů. Lekci, která se zaměřuje zejména na rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti, lze různým způsobem modifikovat pro ročníky 1. a 2. stupně. Z hlediska obsahových celků je členěna na tři části – klíčové momenty tvůrčího procesu: Motivační dílna – inspirace textem a výtvarným uměleckým dílem; Experimentování s materiály a zkoumání jejich vlastností; Budování prostoru. Těm odpovídají i názvy tří článků, které tvoří cyklus s názvem Kouzelné světy. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Romana Šubrtová

Kouzelné světy – motivační dílna (1. část)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Čtenářům předkládáme komplexní modelovou lekci rozvíjející v prvé řadě obrazotvornost žáků skrze inspirativní texty a ukázky výtvarných uměleckých děl, prostorová vnímání a vlastní prostorovou tvorbu s využitím různorodých prostředků a materiálů. Lekci, která se zaměřuje zejména na rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti, lze různým způsobem modifikovat pro ročníky 1. a 2. stupně. Z hlediska obsahových celků je členěna na tři části – klíčové momenty tvůrčího procesu: Motivační dílna – inspirace textem a výtvarným uměleckým dílem; Experimentování s materiály a zkoumání jejich vlastností; Budování prostoru. Těm odpovídají i názvy tří článků, které tvoří cyklus s názvem Kouzelné světy. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Romana Šubrtová

Kouzelné světy – úvod

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Čtenářům předkládáme komplexní modelovou lekci rozvíjející v prvé řadě obrazotvornost žáků skrze inspirativní texty a ukázky výtvarných uměleckých děl, prostorová vnímání a vlastní prostorovou tvorbu s využitím různorodých prostředků a materiálů. Lekci, která se zaměřuje zejména na rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti, lze různým způsobem modifikovat pro ročníky 1. a 2. stupně. Z hlediska obsahových celků je členěna na tři části – klíčové momenty tvůrčího procesu: Motivační dílna – inspirace textem a výtvarným uměleckým dílem; Experimentování s materiály a zkoumání jejich vlastností; Budování prostoru. Těm odpovídají i názvy tří článků, které tvoří cyklus s názvem Kouzelné světy. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Romana Šubrtová

Obraz

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tvorba malovaného obrazu s rámečkem. Celý postup je navržen tak, aby posluchače seznámil s klasickou tvorbou obrazu. Po sestavení přichystaných dílů (desky a částí lišty), následuje jejich úprava pomocí podkladové vrstvy (šepsu), naskicování obrazu, samotná malba obrazu a vyzdobení rámečku.
Autor Hana Kostková

Co je to mapping?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek se zaměřuje na popis a využití nového uměleckého směru, který nese název videomapping. Konkrétně poukazuje na jeho využití ve výuce a vysvětluje jeho základní principy.
Autor Šárka Bímová

CLIL - Využití barev v NJ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Při výběru tématického okruhu „Barvy“ jsem vycházela z věkové hranice žáků. Právě tento tématický okruh lze využít téměř ve všech předmětech prvního ročníku po celý školní rok. V následující části představím některé aktivity a hry, které jsme se žáky realizovali v předmětech výtvarná výchova, matematika, tělesná výchova a prvouka.
Autor Šárka Irová

Výtvarné aktivity žáků se SVP

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek je zařazen do seriálu Uplatňování nových forem a metod práce při vzdělávání žáků se středně těžkým, těžkým a kombinovaným postižením a autismem. Poskytuje informace o výstupech projektu Základní školy speciální a Praktické školy Černovice. V rámci tohoto seriálu již byly zveřejněny jednoduché cvičební řady s návodem jak cvičit s žáky se zdravotním postižením v hodinách zdravotní tělesné výchovy, několik originálních pracovních postupů popisujících vznik jednoduchých výrobků v keramické dílně a pracovní postupy na výrobky z pedigu a textilu. V následujícím článku jsou poskytnuty pracovní postupy pro výtvarné činnosti (ve vzdělávacím oboru Výtvarná výchova).
Autor A. Hůlková, J. Kršková
Celkem: 40