Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "výtvarná výchova"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "výtvarná výchova"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

K pojetí tvořivosti ve výtvarné výchově v souvislosti s Bloomovou taxonomií

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Text se zabývá úvahami nad užitím Bloomovy taxonomie pro nastavení tří stupňů obtížnosti ilustrativních úloh ke standardům oborů oblasti Umění a kultura vzhledem k rozvíjení tvořivosti. V závěru nabízí obecně využitelný model pro nastavení obtížnosti pro umělecké obory.
Autor doc. PhDr. Jaroslav Vančát, Ph.D.

Mandaly nejen na interaktivní tabuli

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Slovo mandala pochází ze staroindického jazyka sanskrtu. Znamená kruh či oblouk. Mandala jako kruhový ornament se však vyskytuje ve všech dobách a kulturách. Je to nadčasový symbol jednoty a rovnováhy. Neexistují žádná pravidla ani omezení jak s mandalou (ne)pracovat.
Autor Ivana Hrubá Eliášová

Výtvarná výchova s iPiccy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis volně dostupného grafického editoru iPiccy a možnosti jeho použití ve výtvarné výchově.
Autor Veronika Matoušková

Příklad dobré praxe CLIL - ZŠ Matice školské v Českých Budějovicích

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Základní škola Matice školské v Českých Budějovicích dokončila v červnu 2012 projekt Propojení cizího jazyka a matematiky na základní škole. Řešení tohoto projektu bylo zahájeno v únoru 2010, projekt trval 29 měsíců. Jeho cílem bylo, mimo jiné, vytvoření prostředí a materiálů pro výuku vybraných předmětů v anglickém jazyce na základní škole v podobě mezipředmětových výukových modulů a jejich rozpracování do klíčových kompetencí s cílem jejich následného rozvoje. Konkrétně se jednalo o modul Matematika v angličtině pro 4. až 9. ročník a Výtvarná výchova v angličtině pro 4. až 9. ročník. V návaznosti na to pak následovala aktualizace a inovace ŠVP a zkvalitnění vybavení školy výpočetní technikou a moderními výukovými technologiemi.
Autor Mgr. Jana Rychlíková, RNDr. Helena Binterová

Co je to mapping?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek se zaměřuje na popis a využití nového uměleckého směru, který nese název videomapping. Konkrétně poukazuje na jeho využití ve výuce a vysvětluje jeho základní principy.
Autor Šárka Bímová

Výtvarná výchova ve světě současného umění a technologií

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Je potěšující, že v rámci projektu, který byl spolufinancovaný Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky a jehož úplný název je „Výtvarná výchova ve světě současného umění a technologií – využití ICT a dalších nových přístupů ve výtvarné výchově“, vydala Katedra výtvarné výchovy PdF Univerzity Palackého v Olomouci celkem jedenáct publikací!
Autor PaedDr. Markéta Pastorová

CLIL - Využití barev v NJ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Při výběru tématického okruhu „Barvy“ jsem vycházela z věkové hranice žáků. Právě tento tématický okruh lze využít téměř ve všech předmětech prvního ročníku po celý školní rok. V následující části představím některé aktivity a hry, které jsme se žáky realizovali v předmětech výtvarná výchova, matematika, tělesná výchova a prvouka.
Autor Šárka Irová

Výtvarné aktivity žáků se SVP

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek je zařazen do seriálu Uplatňování nových forem a metod práce při vzdělávání žáků se středně těžkým, těžkým a kombinovaným postižením a autismem. Poskytuje informace o výstupech projektu Základní školy speciální a Praktické školy Černovice. V rámci tohoto seriálu již byly zveřejněny jednoduché cvičební řady s návodem jak cvičit s žáky se zdravotním postižením v hodinách zdravotní tělesné výchovy, několik originálních pracovních postupů popisujících vznik jednoduchých výrobků v keramické dílně a pracovní postupy na výrobky z pedigu a textilu. V následujícím článku jsou poskytnuty pracovní postupy pro výtvarné činnosti (ve vzdělávacím oboru Výtvarná výchova).
Autor A. Hůlková, J. Kršková

Hrátky pro šikovné ruce

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Publikace je pokračováním knihy Výtvarné hrátky pro šikovné ručičky, která vyšla v roce 2011. Je určena nejen pro společné hravé tvoření rodičů s dětmi, ale i pro práci malých žáků na 1.stupni v hodinách výtvarné a pracovní výchovy. Kniha je rozdělena orientačně podle náročnosti výrobků podle věku od 2+ do 6+. Každý nápad je popsán, namalován a vyfotografován, má výrazně vyznačený seznam pomůcek a některé výrobky mají v příloze knihy i šablonu. Často jsou využívány materiály z domácnosti, které jinak končí v odpadu. Obsahem článku jsou tři návody na výrobky pro věk tří, čtyř a pěti let. V příloze je jejich zobrazení z knihy.
Autor Inka Faustová

Jak si uděláme zeměkouli

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek uvádí inspirace z knihy Mileny Lukešové Jak si uděláme zeměkouli. Odkazuje na různé webové stránky, které je možné využít ve výuce nejen předmětů z oblasti Člověk a svět.
Autor Milena Lukešová
Celkem: 74