Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Výstava ilustrací pro Učitelského spomocníka
| Ukázka prací, které nám poslaly děti z několika škol, když jsme je požádali o ztvárnění toho, jak si představují Učitelského spomocníka. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
26. 04. 1997 |
3339 |
Pojetí Výtvarné výchovy v rámci vzdělávací oblasti Umění a kultura
| Pojetí výtvarné výchovy, proměna vzdělávacího obsahu, doporučení pro rozpracování učiva do osnov školního vzdělávacího programu  | Markéta Pastorová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
04. 08. 2004 |
22594 |
Výtvarné techniky – land-art a empaketáž
| Autorka se v příspěvku nechala inspirovat výtvarnými technikami land-artu a empaketáže. S těmito technikami se máme možnost seznámit jak v rovině teoretické, tak i v rovině praktické. Autorka uvádí několik příkladů činností zaměřených na získání zkušeností s těmito technikami.  | Petra Vondrová |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
11. 05. 2005 |
33584 |
Pojetí výtvarné výchovy v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání
| Výtvarné činnosti představují samozřejmou a nezbytnou součást ve vzdělávacím programu v prostředí mateřské školy. Autorka se zamýšlí nad tím, jaký prostor skýtá RVP PV výtvarným činnostem, resp. jaké místo zaujímají ve vzdělávacím obsahu. Rozpracovává vzdělávací obsah v jednotlivých oblastech z hlediska výtvarných technik a témat, uvádí inspirační zdroje i praktické ukázky možné vzdělávací nabídky.  | Petra Vondrová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
23. 05. 2005 |
28667 |
"Výtvarka" není běžné vyučování
| Na praktických příkladech autor demonstruje možnosti moderního pojetí výtvarné výchovy.  | Šimon Brejcha |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
2 komentáře |
21. 09. 2005 |
19243 |
Barvené čarování
| Metodicky rozpracovaný galerijní program pro 1. stupeň ZŠ, který reflektuje barvu ve vztahu ke konkrétním uměleckým dílům. Klíčové momenty tvůrčích činností jsou doplněné o obrazovou dokumentaci a doporučené návazné aktivity.  | Barbora Škaloudová |
Praktický příspěvek příklad blok hodin
|
|
|
|
|
10. 10. 2005 |
13683 |
Příběh čáry
| Metodicky rozpracovaný galerijní program pro 1. stupeň ZŠ, který reflektuje linii jako základní prvek vizuálně obrazného vyjádření ve vztahu ke konkrétním uměleckým dílům. Klíčové momenty tvůrčích činností jsou doplněné o obrazovou dokumentaci a doporučené návazné aktivity.  | Barbora Škaloudová |
Praktický příspěvek příklad blok hodin
|
|
|
|
|
11. 10. 2005 |
15811 |
Nekonečné životy materiálů
| Metodicky rozpracovaný galerijní program pro 2. stupeň ZŠ, který představuje grafiku jako tvůrčí princip materiálových experimentů. Klíčové momenty jednotlivých činností jsou doplněné o obrazovou dokumentaci a doporučené návazné aktivity.  | Barbora Škaloudová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
11. 10. 2005 |
16252 |
Předměty plné zvuků
| Metodicky rozpracovaný galerijní program pro 2. stupeň ZŠ, který konfrontuje předměty běžného života s objekty výtvarného umění. Klíčové momenty tvůrčích činností jsou doplněny o obrazovou dokumentaci a doporučené návazné aktivity.  | Barbora Škaloudová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
01. 02. 2006 |
15223 |
Obraz bez názvu
| Inspirace na posílení osobnostního a sociálního rozvoje žáků pomocí umění (vytváření živých obrazů).  | Zuzana Pipková |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
22. 06. 2006 |
14828 |