Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "výtvarná výchova"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "výtvarná výchova"

Seřadit dle: ,
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Výtvarné techniky – land-art a empaketáž

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Autorka se v příspěvku nechala inspirovat výtvarnými technikami land-artu a empaketáže. S těmito technikami se máme možnost seznámit jak v rovině teoretické, tak i v rovině praktické. Autorka uvádí několik příkladů činností zaměřených na získání zkušeností s těmito technikami.
Autor Petra Vondrová

Nová pojetí výtvarné výchovy,plán a výtvarné projekty

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Podněty k vytvoření přínosné koncepce výtvarné výchovy v mateřských školách.
Autor Helena Hazuková

Pojetí výtvarné výchovy v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výtvarné činnosti představují samozřejmou a nezbytnou součást ve vzdělávacím programu v prostředí mateřské školy. Autorka se zamýšlí nad tím, jaký prostor skýtá RVP PV výtvarným činnostem, resp. jaké místo zaujímají ve vzdělávacím obsahu. Rozpracovává vzdělávací obsah v jednotlivých oblastech z hlediska výtvarných technik a témat, uvádí inspirační zdroje i praktické ukázky možné vzdělávací nabídky.
Autor Petra Vondrová

Výtvarné hrátky napříč kontinenty: Rusko

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Hlavním motivem knihy je cestování. Kniha je rozčleněna na kontinenty a státy, které se v nich nachází. Při jednotlivých lekcích děti získávají informace o různých zemích, které poté výtvarně zpracovávají. Součástí každé lekce je černobílý náčrt výrobku, v příloze knihy jsou křížovky a originální kreslené mapy. Své místo najde tato kniha v knihovničce učitelů MŠ, ZŠ, ZUŠ i u rodičů.
Autor Mgr. Petra Vondrová Ph.D.

Hrátky pro šikovné ruce

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Publikace je pokračováním knihy Výtvarné hrátky pro šikovné ručičky, která vyšla v roce 2011. Je určena nejen pro společné hravé tvoření rodičů s dětmi, ale i pro práci malých žáků na 1.stupni v hodinách výtvarné a pracovní výchovy. Kniha je rozdělena orientačně podle náročnosti výrobků podle věku od 2+ do 6+. Každý nápad je popsán, namalován a vyfotografován, má výrazně vyznačený seznam pomůcek a některé výrobky mají v příloze knihy i šablonu. Často jsou využívány materiály z domácnosti, které jinak končí v odpadu. Obsahem článku jsou tři návody na výrobky pro věk tří, čtyř a pěti let. V příloze je jejich zobrazení z knihy.
Autor Inka Faustová

Oživlá historie aneb Jak si hrát a učit se zároveň

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Možnosti využití experimentální archeologie k obohacení školní výuky, zapojení představivosti žáků.
Autor Lukáš Križko

Obraz bez názvu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Inspirace na posílení osobnostního a sociálního rozvoje žáků pomocí umění (vytváření živých obrazů).
Autor Zuzana Pipková

Barva, materiál a textura v oděvu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Příspěvek se zabývá využitím barvy při tvorbě oděvu jako prostředku komunikace ve veřejném prostoru a uplatněním materiálu a textury při stylizaci divadelní postavy. Součástí prezentace je i reflexe realizované akce.
Autor Simona Svatošová

Co chci, aby moji rodiče věděli o drogách

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Soutěž "Co chci, aby moji rodiče věděli o drogách" zapojuje rodiče nenásilnou formou do školních preventivních programů a zároveň podporuje schopnosti, dovednosti a vědomosti dětí na úrovni prevence sociálně patologických jevů.
Autor Štěpánka Selingerová

Hudba nám pomáhá žít

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Jedná se o interkulturní projekt, ve kterém si budou žáci vyměňovat lidové písně a budou se informovat o jejich vzniku a historii. Zároveň si budou psát e-maily na další témata, aby se lépe poznali. V hodinách výtvarné výchovy budou další žáci písně ilustrovat a v hodinách anglického jazyka je budou překládat do angličtiny.
Autor Naděžda Kadlecová
Celkem: 74