Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "výchova"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "výchova"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Podstata otevřeného přístupu k výuce s využitím technologií

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o politice amerického školského obvodu Albemarle ve Virginii v oblasti zavádění programu využití vzdělávacích technologií formou 1:1.
Autor Bořivoj Brdička

Intervence – základní pojmy

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor příspěvku seznamuje čtenáře s důležitými pojmy, které velmi úzce souvisejí s intervencí. Výstižně jsou zde popsány pojmy jako výchova, vzdělání, reedukace či terapie a další.
Autor PhDr. Václav Mertin

Uplatňování supervize ve školských zařízení institucionální výchovy a preventivně výchovné péče

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V diagnostických a výchovných ústavech a dětských domovech se školou se v posledních letech zvýšil počet dětí traumatizovaných, se závislostmi na návykových látkách, s psychiatrickými diagnózami a dalšími velmi závažnými problémy, které se projevují zejména disociálním a agresivním chováním a narušením vztahů k vrstevníkům i dospělým.
Autor PhDr. Ivana Slavíková

Jak na volby?

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Leckdo vyplňuje volební kalkulačky a řeší, koho volit. Pro učitele (ale i další vzdělavatele) jsou volby i něčím jiným než rozhodováním, koho si vybrat. Jsou příležitostí k posilování demokratické kultury ve škole. Přemýšleli jste, jak téma voleb uchopit v hodinách?
Autor Metodický portál – Výchova k občanství

Zisk – symbol úspěchu a výchova k ekonomickému myšlení

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá klíčovými problémy, které vnáší do výchovy k ekonomickému myšlení a rozhodování úzké pojetí zisku jako symbolu úspěšnosti. Východisko vidí v interdisciplinárně koncipované výuce, umožňující učiteli pracovat s různými kritérii hodnocení ekonomického chování a překonat zjednodušené chápání úspěchu redukovaného na rychlou realizaci zisku.
Autor Milena Tichá
Celkem: 15