Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "válka"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "válka"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy Caesar překročil Rubikon

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni se základními mezníky římských dějin, fungováním a problémy římské republiky. Jsou schopni porovnat význam pojmu diktátor v antice a dnes. Jsou schopni zhodnotit postavu Caesara a podložit své názory argumenty.
Autor Josef Märc

Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy byla svržena atomová bomba na Hirošimu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Pro lidi, kteří přežili svržení atomové bomby v Hirošimě či Nagasaki, existuje v japonštině označení hibakuša. To v doslovném překladu znamená explozí zasažení lidé. Japonec Cutomu Jamaguči byl ale dokonce dvojitý hibakuša. V době výbuchu atomové bomby v Hirošimě tu byl totiž zrovna na služební cestě a to tři kilometry od epicentra výbuchu. Na levé části těla byl vážně popálený, přesto se mu podařilo vrátit zpátky do rodného Nagasaki. Tam atomová bomba dopadla hned následující den. I tady byl ozářen, přesto Cutomu Jamaguči přežil. Zemřel v roce 2010 na rakovinu žaludku. Bylo mu 93 let.
Autor Monika Stehlíková

Slavné dny pro SŠ: Den nejhorší letecké katastrofy v dějinách

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci prostřednictvím aktivity pronikají do fenoménu terorismu, jakožto prostředku jednotlivých skupin na sebe upozornit. Klasifikují si definici, zmapují tento fenomén v průběhu 2. pol. 20 stol., jeho příčiny a následky. Posléze dokáží vést argumentačně plnohodnotnou debatu o možném řešení tohoto globálního problému.
Autor Tereza Vodičková

Vizuální aspekty válečných konfliktů

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vizuální aspekty zpravodajství vstupují do popředí během četných analýz mediálních obsahů. Při válečných střetech ale hrají „obrazy“ zásadní roli, neboť reprezentované negativní jevy doprovázející střet (kupř. mrtví civilisté) mohou mít vliv na podporu bojové akce u veřejnosti. Následující text hodlá popsat podstatu vizuálního zpodobnění konfliktu a zmínit studii, která ukazuje, jak pomocí vhodné volby slov a záběrů utrpení elimimovat.
Autor Lukáš Pfauser

Válka v Iráku 2003: příčiny, důsledky a kontext

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá ozbrojeným konfliktem, který se rozhořel v Iráku roku 2003. Konkrétně text rozpracovává příčiny a důsledky vojenského střetu a neopomíjí zmínit jeho hlavní milníky. Rovněž se věnuje postojům mezinárodní komunity a České republiky k celé armádní akci.
Autor Lukáš Pfauser

Válka ve vědecké perspektivě

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text nahlíží fenomén války sociálně-kulturním prizmatem - předkládá klíčové definice tohoto pojmu, věnuje se vlivu technologického rozvoje a globalizace, neopomíjí stručně shrnout ani roli komunikačních prostředků a mírových hnutí.
Autor Lukáš Pfauser

Splněné sny generací

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
V aktivitě se žáci připraví na setkání delegací z různých historických dob. Delegace jsou vytvořené kolem osob, které se k otázce sjednocování Evropy v minulosti vyjadřovali. Prostřednictvím vlastního prožitku a aktivního učení se žáci seznamují s myšlenkami, ze kterých postupně vyrůstala evropská integrace.
Autor Karel Tomek

Soutěž – Moderní dějiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Na konci školního roku si mohou žáci zasoutěžit a zopakovat si nové poznatky z moderních dějin zábavnou formou.
Autor Markéta Krůželová

Dokumenty k výuce: Leviathan

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci pracují s dokumentem, který znamená obhajobu absolutismu. Jednak vyhledávají informace v textu, jednak se orientují v širších souvislostech. Učí se vnímat nejen stránku obsahovou, ale také jazykovou.
Autor Zdeněk Sotolář
Celkem: 9