Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Zkouška ohněm i vodou
| Závěr vzdělávacího programu Vedoucí dětí a mládeže se zaměřením na vodácké aktivity konaného v rámci projektu Klíče pro život očima účastnice.
 | Inka Zuzaňáková |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
30. 06. 2012 |
3593 |
Zápisník hocha od krevního řečiště
| V tomto článku přinášíme další autentické svědectví o vzdělávacích programech, které v rámci aktivity Uznávání neformálního vzdělávání projektu NIDM Klíče pro život vytvážejí různé NNO pracující s dětmi a mládeží. Vzniká tak rozsáhlá databáze standardizovaných programů, které jsou k dispozici všem, jež v této oblasti zajišťují podporu dětí a mladých lidí. V tomto konkrétním případě se jedná o vzdělávací program pro pozici Lektor prevence a první pomoci.
 | František Serbus |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
21. 07. 2012 |
3821 |
Vzdělávací programy pro praxi v neziskovkách
| Klíčová aktivita Uznávání neformálního vzdělávání projektu Klíče pro život vydala již pátou publikaci v řadě, tentokrát na téma vzdělávací programy pro neziskovky – „Sada vzdělávacích programů a příkladů dobré praxe“
 | Daniela Havlíčková |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
20. 08. 2012 |
2198 |
Vzdělání, vzdělání... neformální vzdělávání a jeho společenská prospěšnost (2. část)
| V přecházejícím článku, v 1. části, jsme si vysvětlili pojem neformální vzdělávání a jeho uznávání prostřednictvím úsilí projektu K2 a klíčové aktivity KA 02. Jde nám tedy o uznávání neformálního vzdělávání ve čtyřech rovinách. V dnešním článku si připomeneme první rovinu uznávání neformálního vzdělávání – uznávání společenské prospěšnosti neformálního vzdělávání.
Společenská prospěšnost – co to znamená? Jinak řečeno – užitečnost, zisk, profit pro společnost.
 | Daniela Havlíčková |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
26. 08. 2014 |
5231 |
Vzdělání, vzdělání – všechny smutky zahání...(1. část)
| ... budeme-li se vzdělávat, budeme-li vzdělanější, budeme šťastnější, spokojenější, budeme dobrými lidmi? Kéž by to bylo tak jednoduché, ale jistě je na tom kus pravdy.
V současné době stále častěji slýcháme o celoživotním učení. Každý z nás se učí téměř na každém kroku dnes a denně. Mnozí z nás nezáměrně, mnozí záměrně. Celoživotní učení zahrnuje všechny možnosti učení, které jsou chápány jako jediný propojený celek, který dovoluje rozmanité a četné přechody mezi vzděláváním a zaměstnáním a který umožňuje získávat stejné kvalifikace a kompetence různými cestami a kdykoli během života. Zahrnuje tedy i neformální vzdělávání.
 | Daniela Havlíčková |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
26. 08. 2014 |
4819 |
Vzdělání je sladkým plodem hořkého kořene
| Dosáhnout uznávání neformálního vzdělávání - jak z hlediska celospolečenského, zak z hlediska profesní dráhy - je jedním z hlavních strategických záměrů projektu NIDM Klíče pro život. Cestou k tomu jsou mimo jiné pravidelná setkávání s těmi, kteří mají k cestě za tímto cílem co říci.  | Daniela Havlíčková |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
31. 05. 2011 |
3500 |
Uznávání neformálního vzdělávání a projekt „Klíče pro život“
| Konference na téma Uznávání neformálního vzdělávání, která se konala 2. a 3. 11. 2011 v Praze, je skutečně významnou událostí. Představitelům projektu „Klíče pro život“ se podařilo dohodnout s nejvýznamnějšími společenskými a hospodářskými organizacemi na podpisu důležitého „Memoranda o podpoře a uznávání neformálního vzdělávání". A to jasně svědčí o tom, že myšlenka uznávání neformálního vzdělávání (tím mám na mysli také informální vzdělávání) má v české společnosti stále větší ohlas.  | Miroslav Žák |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
27. 12. 2011 |
1786 |
Uznání neformálního vzdělávání – celospolečenské téma
| Před třemi lety, na Konferenci k uznávání neformálního vzdělávání, byl podepsán jedenácti signatáři dokument, který otevírá další možnosti k jednání při hledání cest začít uznávát neformální vzdělávání a jeho výsledky a tím také podpořit v lidech samotných vnitřní motivaci k celoživotnímu učení a vzdělávání se. Od té doby myšlenku Memoranda podpořilo dalších 14 organizací.
 | Vlasta Kohoutová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
16. 03. 2014 |
2320 |
U Kulatého stolu o (ne)zaměstnanosti mládeže
| Národní institut dětí a mládeže v rámci projektu K2 a jeho klíčové aktivity Metodická podpora uznávání neformálního vzdělávání uspořádal v pátek 29. 11. 2013 v Domě zahraničních služeb druhý Kulatý stůl k uznávání neformálního vzdělávání. K jednání byli přizváni zástupci krajů České republiky.
 | Vlasta Kohoutová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
04. 12. 2013 |
3219 |
Stáže budoucích hlavních vedoucích - jak se stážisté naučí řešit i neočekávané krizové situace?
| Na táborech se už vyměnily turnusy, sluníčko si zjevně vzalo dovolenou a odjelo bůh ví kam. Je pátek 22. července a náš tým se vydává na předposlední „spanilou“ jízdu na metodické návštěvy letních táborů, na nichž probíhají stáže vzdělávacího programu Hlavní vedoucí zotavovací akce pro děti a mládež - základní pracovní přepoklady veřejné zakázky v rámci projektu Klíče pro život.  | Daniela Zdráhalová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
27. 08. 2011 |
3569 |