Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "umění"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "umění"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Dramatická výchova v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek je zaměřen na pojetí vzdělávacího oboru Dramatická výchova na základní škole. Dramatická výchova rozšiřuje u žáků schopnost citlivějšího vnímání lidí kolem sebe, vede je k srozumitelnějšímu sdělování prožitků. Žáci se učí jednat v dramatických situacích, řešit konflikty a problémy, spolupracovat v tvůrčím týmu a prezentovat výsledky vlastní tvorby.
Autor Silva Macková

Obraz

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tvorba malovaného obrazu s rámečkem. Celý postup je navržen tak, aby posluchače seznámil s klasickou tvorbou obrazu. Po sestavení přichystaných dílů (desky a částí lišty), následuje jejich úprava pomocí podkladové vrstvy (šepsu), naskicování obrazu, samotná malba obrazu a vyzdobení rámečku.
Autor Hana Kostková

Rozhovory s obrazy/galerie jako otevřený prostor inspirace/Otto Gutfreund a Emil Filla a Martin Vinazer

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tvůrčí dílny pro pedagogy v Moravské galerii v Brně jsou přímým a živým dialogem s originály uměleckých děl. Jednotlivá setkávání probíhají u vybraných děl ve stálých expozicích i aktuálních výstavách formou dialogů a výtvarných interpretací a slouží pedagogům jako inspirace pro jejich vlastní pedagogickou činnost. Cílem tohoto setkání je propojení uměleckých děl napříč staletími. Barokní autor Martin Vinazer se nám představuje vedle moderních autorů počátku 20. století, jako jsou Otto Gutfreund a Emil Filla.
Autor Mgr. Jitka Petřeková

Podpora výtvarné kreativity žáků pomocí ICT

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Přesah ICT do výtvarné výchovy patří mezi neprávem opomíjené, a to i přesto, že s rozvojem profesí, jako je grafik, animátor nebo fotograf, je právě schopnost provázání informatiky a umění důležitá. Nástrojů, které umožňují takovou tvorbu na počítači zdarma, je celá řada a některé z nich si v následujícím článku stručně představíme.
Autor Michal Černý

Sir Ken Robinson

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Profil zajímavého britského umělce-učitele, který byl za svůj přínos oboru povýšen do šlechtického stavu a svými projevy o reformě celosvětového školství oslovuje miliony posluchačů.
Autor Marek Fiala

Umělecká kreativita – stále nepostižitelný koncept

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text se zabývá okolnostmi a příčinami dosavadní nepostižitelnosti kreativity, která je neoddělitelným prvkem umělecké pedagogiky. V této souvislosti je potřeba se stále ptát, co vlastně o kreativitě v umělecké oblasti víme; je pro nás umělecká tvořivost jevem dostatečně známým, nebo je jen prchavým pojmem bez pevnějšího určení? Na základě uvedených poznatků zjišťujeme, že jakési jeho metaforické a magické pojímání představuje i doposud vlivný způsob nazírání.
Autor Petr Drkula

Zpracování a tvorba videa online

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Video se stalo jedním z nejrozšířenějších formátů zachycení reality. Téměř každý žák má mobilní telefon nebo fotoaparát, který umí pracovat jako digitální kamera. Proto se jeho využití ve výuce jeví jako velice vhodné. V následujícím článku se podíváme na základní možnosti tvorby a zpracování videa za užití dostupných online ICT nástrojů.
Autor Michal Černý

Výtvarné techniky – land-art a empaketáž

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Autorka se v příspěvku nechala inspirovat výtvarnými technikami land-artu a empaketáže. S těmito technikami se máme možnost seznámit jak v rovině teoretické, tak i v rovině praktické. Autorka uvádí několik příkladů činností zaměřených na získání zkušeností s těmito technikami.
Autor Petra Vondrová

Pojetí výtvarné výchovy v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výtvarné činnosti představují samozřejmou a nezbytnou součást ve vzdělávacím programu v prostředí mateřské školy. Autorka se zamýšlí nad tím, jaký prostor skýtá RVP PV výtvarným činnostem, resp. jaké místo zaujímají ve vzdělávacím obsahu. Rozpracovává vzdělávací obsah v jednotlivých oblastech z hlediska výtvarných technik a témat, uvádí inspirační zdroje i praktické ukázky možné vzdělávací nabídky.
Autor Petra Vondrová

Chytání vzpomínek – virtuální pátrání po současném umění s umělkyní Pavlou Scerankovou

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek představuje zajímavý e-learnigový kurz připravený Národní galerií v Praze, kterým lze obohatit výuku výtvarné výchovy.
Autor Lucie Štůlová Vobořilová
Celkem: 13