Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "umění"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "umění"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Výtvarné techniky – land-art a empaketáž

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Autorka se v příspěvku nechala inspirovat výtvarnými technikami land-artu a empaketáže. S těmito technikami se máme možnost seznámit jak v rovině teoretické, tak i v rovině praktické. Autorka uvádí několik příkladů činností zaměřených na získání zkušeností s těmito technikami.
Autor Petra Vondrová

Pojetí výtvarné výchovy v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výtvarné činnosti představují samozřejmou a nezbytnou součást ve vzdělávacím programu v prostředí mateřské školy. Autorka se zamýšlí nad tím, jaký prostor skýtá RVP PV výtvarným činnostem, resp. jaké místo zaujímají ve vzdělávacím obsahu. Rozpracovává vzdělávací obsah v jednotlivých oblastech z hlediska výtvarných technik a témat, uvádí inspirační zdroje i praktické ukázky možné vzdělávací nabídky.
Autor Petra Vondrová

Chytání vzpomínek – virtuální pátrání po současném umění s umělkyní Pavlou Scerankovou

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek představuje zajímavý e-learnigový kurz připravený Národní galerií v Praze, kterým lze obohatit výuku výtvarné výchovy.
Autor Lucie Štůlová Vobořilová

Taneční a pohybová výchova: Obohacení vzdělávacího obsahu základního vzdělávání v oblasti Umění a kultura

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek ve stručnosti představuje vzdělávací oblast Umění a kulturu, jejíž koncepce vytvořila důležitý rámec nejen pro obory již dlouhodobě ve vzdělávání etablované – Výtvarnou a Hudební výchovu, ale i pro Doplňující vzdělávací obory – Dramatickou výchovu, Filmovou/Audiovizuální výchovu a Taneční a pohybovou výchovu. Pozornost se dále zaměřuje na proces tvorby jako na propojující prvek všech uměleckých oborů a na potřebnost rozvíjení tvůrčích činností žáků ve všeobecném vzdělávání. Příspěvek byl přednesen na konferenci „Taneční a pohybová výchova v základní škole“, kterou pořádal Národní institut pro další vzdělávání ve spolupráci s MŠMT ČR a dalšími institucemi dne 14. 6. 2011 v Praze, v budově ministerstva.
Autor PaedDr. Markéta Pastorová

Reflexe proměny výtvarného umění v koncepci oblasti Umění a kultura

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor Jaroslav Vančát

Na téma identita

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Svět je globalizován a zdá se, že i naše identita se stala pojmem v informační globální řeči, který označuje nějaký kód, pod nímž jsme zaznamenáni a sledováni velkým bratrem. To je ovšem jazyk 21. století.
Autor Lenka Lindaurová

Zpracování a tvorba videa online

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Video se stalo jedním z nejrozšířenějších formátů zachycení reality. Téměř každý žák má mobilní telefon nebo fotoaparát, který umí pracovat jako digitální kamera. Proto se jeho využití ve výuce jeví jako velice vhodné. V následujícím článku se podíváme na základní možnosti tvorby a zpracování videa za užití dostupných online ICT nástrojů.
Autor Michal Černý

Umělecká kreativita – stále nepostižitelný koncept

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text se zabývá okolnostmi a příčinami dosavadní nepostižitelnosti kreativity, která je neoddělitelným prvkem umělecké pedagogiky. V této souvislosti je potřeba se stále ptát, co vlastně o kreativitě v umělecké oblasti víme; je pro nás umělecká tvořivost jevem dostatečně známým, nebo je jen prchavým pojmem bez pevnějšího určení? Na základě uvedených poznatků zjišťujeme, že jakési jeho metaforické a magické pojímání představuje i doposud vlivný způsob nazírání.
Autor Petr Drkula

Sir Ken Robinson

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Profil zajímavého britského umělce-učitele, který byl za svůj přínos oboru povýšen do šlechtického stavu a svými projevy o reformě celosvětového školství oslovuje miliony posluchačů.
Autor Marek Fiala

Dramatická výchova v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek je zaměřen na pojetí vzdělávacího oboru Dramatická výchova na základní škole. Dramatická výchova rozšiřuje u žáků schopnost citlivějšího vnímání lidí kolem sebe, vede je k srozumitelnějšímu sdělování prožitků. Žáci se učí jednat v dramatických situacích, řešit konflikty a problémy, spolupracovat v tvůrčím týmu a prezentovat výsledky vlastní tvorby.
Autor Silva Macková
Celkem: 13