Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "umění a kultura"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "umění a kultura"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Celoškolní celoroční projekty v praxi

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Celoškolní celoroční projekty vytvářejí podmínky pro spolupráci a kooperaci v podmínkách speciálních škol, které navštěvují žáci s různým druhem i stupněm zdravotního postižení. Příspěvek představuje přednosti těchto projektů, nabízí obecný „ recept“ na jejich tvorbu a několik nápadů i doporučení.
Autor Miroslava Křupalová

Umělecká tvorba a komunikace ve vzdělávací oblasti Umění a kultura

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se věnuje vzdělávací oblasti Umění a kultura a jejím vzdělávacím oborům v rámci RVP GV, zejména specifikám integrujícího tématu Umělecká tvorba a komunikace a možnostem jeho uchopení ve vzdělávacím procesu.
Autor Václav Drábek

Obraz jako prostředek k získávání kompetencí - 1. část

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek přináší informaci o úsilí německých kolegů vymezit specifický termín obrazová kompetence, který má stěžejní význam pro vytvoření vzdělávacího standardu předmětu Umění v Německu. Zároveň klade otázku, zda a do jaké míry žákům zadávané výtvarné úkoly na několika sledovaných bavorských gymnáziích korelují s navrhovaným pojetím dílčích kompetencí kompetence obrazové.
Autor Věra Uhl Skřivanová

Obraz jako prostředek k získávání kompetencí - 3. část

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výtvarné úkoly v hodinách "umění" na bavorských gymnáziích jako východisko pro úvahy nad naplňováním dílčích kompetencí kompetence obraznosti, jak ji definuje prof. R. Niehoff.
Autor Věra Uhl Skřivanová

Tvorba učebních osnov a realizace vzdělávacího obsahu Výtvarného oboru na základních školách a gymnáziích

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jaké změny přinesla kurikulární reforma do výtvarného oboru - zmapování pozitivní i negativních přínosů.
Autor Markéta Pastorová

K pojetí a terminologii Výtvarného oboru

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pojednává o významu a vnímání vizuálně obrazných představ pro rozvoj výtvarného cítění jedince.
Autor Jaroslav Vančát

City Life ušima dětských tvůrců

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Reflexe britského hudebně výchovného projektu, který zahrnoval kreativní činnost žáků a jejich živou spolupráci s profesionálními hudebními umělci.
Autor Petr Drkula

Reflexe proměny výtvarného umění v koncepci oblasti Umění a kultura

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor Jaroslav Vančát

Pojetí a koncepce Výtvarného oboru ve vztahu ke struktuře osnov v rámci charakteristiky vzdělávací oblasti Umění a kultura

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá nejdůležitějšími myšlenkami koncepce Výtvarného oboru v RVP GV, nabízí praktickou ukázku zpracování oboru v ŠVP.
Autor PaedDr. Markéta Pastorová

Výtvarná výchova na Ampleforth College

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor článku popisuje své zkušenosti s výukou na Ampleforth College (Severní Yorkshire, VB).
Autor Jan Zálešák
Celkem: 46