Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "umění a kultura"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "umění a kultura"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Lidská sídla

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Námět na aktivity v hodinách zeměpisu, kdy žáci plní různé úkoly týkající se problematiky sídelních systémů a urbanizace.
Autor Mgr. Markéta Přibylová

Strom po celý rok – animace

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Zahrajeme si na filmové tvůrce a obrázek, který vytvoříme v malování, pak v prezentačním programu „rozpohybujeme“.
Autor Hana Kuciánová

Barva, materiál a textura v oděvu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Příspěvek se zabývá využitím barvy při tvorbě oděvu jako prostředku komunikace ve veřejném prostoru a uplatněním materiálu a textury při stylizaci divadelní postavy. Součástí prezentace je i reflexe realizované akce.
Autor Simona Svatošová

Výtvarní pedagogové a akční výzkum

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá možnostmi a formami akčního výzkumu v pedagogické praxi s konkrétním zaměřením na učitele výtvarné výchova.
Autor Rachel Mason

Rytmus – společný jmenovatel hudby a pohybu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Příspěvek popisuje zkušenosti z hudebně pohybového workshopu zaměřeného na rytmické cítění, hru na tělo, souhru spolupráce skupiny na základě imitace. Zkušenosti autorky a popis jednotlivých činností lze využít ve vyučovacích hodinách hudební výchovy.
Autor Dana Novotná

Celoškolní celoroční projekty v praxi

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Celoškolní celoroční projekty vytvářejí podmínky pro spolupráci a kooperaci v podmínkách speciálních škol, které navštěvují žáci s různým druhem i stupněm zdravotního postižení. Příspěvek představuje přednosti těchto projektů, nabízí obecný „ recept“ na jejich tvorbu a několik nápadů i doporučení.
Autor Miroslava Křupalová

City Life ušima dětských tvůrců

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Reflexe britského hudebně výchovného projektu, který zahrnoval kreativní činnost žáků a jejich živou spolupráci s profesionálními hudebními umělci.
Autor Petr Drkula

Rozhovory s obrazy/galerie jako otevřený prostor inspirace/Otto Gutfreund a Emil Filla a Martin Vinazer

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tvůrčí dílny pro pedagogy v Moravské galerii v Brně jsou přímým a živým dialogem s originály uměleckých děl. Jednotlivá setkávání probíhají u vybraných děl ve stálých expozicích i aktuálních výstavách formou dialogů a výtvarných interpretací a slouží pedagogům jako inspirace pro jejich vlastní pedagogickou činnost. Cílem tohoto setkání je propojení uměleckých děl napříč staletími. Barokní autor Martin Vinazer se nám představuje vedle moderních autorů počátku 20. století, jako jsou Otto Gutfreund a Emil Filla.
Autor Mgr. Jitka Petřeková

Člověk a město - Mimozemská města

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Uplatnění subjektivity a fantazijních představ při vlastní tvorbě. Hledání rozmanitosti podob prostoru fiktivního světa. Vyjádření specifičnosti prostoru pomocí jazykových a vizuálně obrazných prostředků.
Autor Romana Šubrtová

K pojetí a terminologii Výtvarného oboru

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pojednává o významu a vnímání vizuálně obrazných představ pro rozvoj výtvarného cítění jedince.
Autor Jaroslav Vančát
Celkem: 46