Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Oživlá historie aneb Jak si hrát a učit se zároveň
| Možnosti využití experimentální archeologie k obohacení školní výuky, zapojení představivosti žáků.  | Lukáš Križko |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
27. 07. 2009 |
264567 |
Pracovní listy ve výuce - téma Mozart
| Žáci pomocí pracovních listů procvičují některá témata jak z hudební výchovy, tak z českého jazyka a zároveň se seznamují s životem a dílem W. A Mozarta.  | Veronika Čížkovská |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
28. 12. 2006 |
26928 |
Hudební nástroje v hodinách hudební výchovy
| Žáci si během dvou hodin vytvoří přehled o druzích hudebních nástrojů, jejich základních vlastnostech a využití.  | Veronika Čížkovská |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
16. 02. 2007 |
27514 |
Barva, materiál a textura v oděvu
| Příspěvek se zabývá využitím barvy při tvorbě oděvu jako prostředku komunikace ve veřejném prostoru a uplatněním materiálu a textury při stylizaci divadelní postavy. Součástí prezentace je i reflexe realizované akce.  | Simona Svatošová |
Praktický příspěvek inspirace modul
|
|
|
|
1 komentář |
01. 11. 2006 |
15557 |
Člověk a město - Mimozemská města
| Uplatnění subjektivity a fantazijních představ při vlastní tvorbě. Hledání rozmanitosti podob prostoru fiktivního světa. Vyjádření specifičnosti prostoru pomocí jazykových a vizuálně obrazných prostředků.  | Romana Šubrtová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
16. 02. 2007 |
11813 |
Barvy se ukládají ke spánku
| Autorka nabízí postup, jak žáci mohou na základě svých zážitků a zkušeností tvořit barevné palety k jednotlivým ročním obdobím, a jak experimentovat s barvami.  | Jaroslava Trojanová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
04. 06. 2008 |
9658 |
Strom po celý rok – animace
| Zahrajeme si na filmové tvůrce a obrázek, který vytvoříme v malování, pak v prezentačním programu „rozpohybujeme“.  | Hana Kuciánová |
Praktický příspěvek inspirace projekt
|
|
|
|
|
04. 06. 2008 |
16089 |
Rytmus – společný jmenovatel hudby a pohybu
| Příspěvek popisuje zkušenosti z hudebně pohybového workshopu zaměřeného na rytmické cítění, hru na tělo, souhru spolupráce skupiny na základě imitace. Zkušenosti autorky a popis jednotlivých činností lze využít ve vyučovacích hodinách hudební výchovy.  | Dana Novotná |
Praktický příspěvek příklad uč.hodina
|
|
|
|
|
06. 02. 2008 |
15060 |
Hledáme zvukové dvojče
| Příspěvek obsahuje zajímavý nápad na poslechovou činnost v HV. Jde o procvičování sluchu – schopnosti soustředit se na zvukové podněty. Při aktivitě je kladen důraz na spolupráci a komunikaci žáků. Aktivitu lze zařadit před poslechovou aktivitou jako sluchovou přípravu k soustředěnému poslechu skladeb. Aktivita byla realizována v rámci vyučovacího předmětu Hudební a pohybová výchova.  | Begonya Folch |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
06. 02. 2008 |
8111 |
Inspirující literatura pro vzdělávací obor Výtvarná výchova
| Autorka představuje dvě inspirativní publikace které poskytnou vhled do východisek pojetí Výtvarné výchovy a aplikace jednotlivých etap tvůrčího procesu do školní praxe.  | Markéta Pastorová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
12. 04. 2007 |
9333 |