Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Oživlá historie aneb Jak si hrát a učit se zároveň
| Možnosti využití experimentální archeologie k obohacení školní výuky, zapojení představivosti žáků.  | Lukáš Križko |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
27. 07. 2009 |
268385 |
Hry v hudební výchově na základní škole
| Příspěvek obsahuje jedenáct inspirativních námětů v podobě hudebních her (rytmické, rytmicko – pohybové apod), které autorka sama vyzkoušela a zařadila do výuky.  | Libuše Čulíková |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
07. 02. 2008 |
78020 |
„Cesta do pravěku“
| Při výtvarném projektu „Cesta do pravěku“ získají žáci informace o prvopočátcích umělecké tvorby v dějinách lidské existence. Žáci přijímají hru na pravěké lovce, při vycházce hledají barevné pigmenty, vytvářejí jeskynní malby, keramiku a zhotovují masky, ve kterých tančí rituální tance za dobrý lov a úrodu.  | Marcela Posedělová |
Praktický příspěvek inspirace projekt
|
|
|
|
|
08. 10. 2008 |
32102 |
K pojetí tvořivosti ve výtvarné výchově v souvislosti s Bloomovou taxonomií
| Text se zabývá úvahami nad užitím Bloomovy taxonomie pro nastavení tří stupňů obtížnosti ilustrativních úloh ke standardům oborů oblasti Umění a kultura vzhledem k rozvíjení tvořivosti. V závěru nabízí obecně využitelný model pro nastavení obtížnosti pro umělecké obory.  | doc. PhDr. Jaroslav Vančát, Ph.D. |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
4 komentáře |
12. 01. 2017 |
31457 |
Hudební nástroje v hodinách hudební výchovy
| Žáci si během dvou hodin vytvoří přehled o druzích hudebních nástrojů, jejich základních vlastnostech a využití.  | Veronika Čížkovská |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
16. 02. 2007 |
27896 |
Pracovní listy ve výuce - téma Mozart
| Žáci pomocí pracovních listů procvičují některá témata jak z hudební výchovy, tak z českého jazyka a zároveň se seznamují s životem a dílem W. A Mozarta.  | Veronika Čížkovská |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
28. 12. 2006 |
27385 |
Muzikoterapie – relaxace, kreativita a emocionalita hudby
| Inspirace pro vyučovací hodinu na téma „Hudební rozmanitosti“ zaměřená na Muzikoterapii. Lze ji využít jako blok vyučovacích hodin Muzikoterapie v rámci Hudební výchovy, ale také samostatně v dalších předmětech (Vv, Dv, Ov aj.).Inspirace může být využita také pro vyučovací hodinu/hodiny Muzikoterapie napříč průřezovým tématem Osobnostní a sociální výchova.  | Josef Vlach |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
11. 05. 2009 |
25162 |
Festival Khamoro 2008 jako inspirace pro netradiční doplnění výuky
| Důležitou součástí procesu vytváření multikulturní společnosti je sbližování jednotlivých kultur a jejich vzájemný dialog. Festivaly, jako je například Khamoro, jsou jedním z možných a významných komunikačních východisek v tomto dialogu.  | Zdeněkl Horváth |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
22. 12. 2008 |
19236 |
Virtuální hospitace - Hudební výchova: Rock´n´roll
| Výuka hudební výchovy kombinuje frontální i skupinovou práci žáků (částečně individuální) a využívá dostupných hudebních pomůcek pro nácvik rock´n´rollu.  | Mgr. Ing. Libor Sládek |
Praktický příspěvek zkušenost uč.hodina
|
|
|
|
1 komentář |
06. 10. 2010 |
19053 |
Nevěřte všemu, co se píše
| Hlavním tématem příspěvku je vznik fámy a její život. Žáci by si měli uvědomit, jak fáma vzniká a jak je třeba přijímat sdělení, která se k nám dostanou, abych tzv. nenaletěli a nepomáhali šířit poplašné zprávy.  | Zuzana Zejdová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
16. 06. 2008 |
17733 |