Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "umění a kultura"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "umění a kultura"


Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Reflexe média malby v médiu fotografie

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výstavní projekt Kurátorský experiment - reflexe média malby v médiu fotografie (Ústí nad Labem, Výstavní prostor Na chodbě Univerzity J. E. Purkyně, 3. 5. - 30. 6. 2006) Venduly Fremlové a Martina Koláře zkoumá vztah mezi malbou a fotografií prostřednictvím tvorby pěti umělců - Štěpánky Bláhovcové, Vanesy Hardi, Luďka Proška, Alice Tomáškové a Martina Zeta. Výstava se zaměřuje na fotografie oscilující mezi monochromním a geometrickým zobrazením, tedy na přenos malířské kvality a nezobrazivého způsobu vyjádření do média fotografie. Projekt je doplněn galerijní animací a další pedagogickou činností.
Autor Vendula Fremlová

Filmová/audiovizuální výchova. Proč a jak

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílem následujícího textu je seznámit učitele základních škol, gymnázií a další zájemce o filmové a audiovizuální vzdělávání s východisky filmové/audiovizuální výchovy pro základní školy a gymnázia, jež byla schválena v září 2010 MŠMT jako doplňující vzdělávací obor. Tyto texty poskytují ucelený vzdělávací obsah oboru, který tvoří vedle Vv, Hv Dv, TPV další vzdělávací obor přímo vycházející z oblasti umění a kultura.
Autor Prof. Rudolf Adler

Digitální technologie ovlivňují vzdělávací obsah na 1. stupni (1. část)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text je součástí kolekce článků, které se věnují problematice využívání digitálních technologií v primárním vzdělávání. Zamýšlí se nad tím, které běžné aktivity vedou k rozvíjení digitální gramotnosti žáků a jakým způsobem digitální svět, ve kterém se žáci přirozeně pohybují, může ovlivňovat vzdělávací obsah a cíle výuky ve vzdělávacích oblastech Český jazyk a literatura, Cizí jazyk a Umění a kultura. Předkládá náměty na využití digitálních technologií jako didaktické pomůcky, která umožňuje zefektivnit průběh učení žáků a může usnadnit naplnění vzdělávacího cíle. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor PhDr. Hana Havlínová, Ph.D.

Umělecká výchova

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Sledovaný příklad dobré praxe seznamuje s výsledky vlastní tvorby žáků ve vyučovacím předmětu Umělecká výchova.
Autor VÚP Praha

Inspirující literatura pro vzdělávací obor Výtvarná výchova

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka představuje dvě inspirativní publikace které poskytnou vhled do východisek pojetí Výtvarné výchovy a aplikace jednotlivých etap tvůrčího procesu do školní praxe.
Autor Markéta Pastorová

Průřezové téma Multikulturní výchova aplikované do výtvarné části oboru Umění a kultura

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá implementací průřezového tématu Multikulturní výchova do vzdělávací oblasti Výtvarná výchova. Klade do souvislostí kompetence, které tyto dvě oblasti přinášejí.
Autor Hana Pejčochová

Výtvarná výchova ve škole: truchlení nad minulostí a začátek budoucnosti

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Překlad práce Dennise Atkinsona, zabývající se způsobem výuky výtvarné výchovy na současných školách v Anglii.
Autor Dennis Atkinson

Experimentální hudební materiál

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek přibližuje jeden z možných přístupů v kreativní hudebně výchovné činnosti, jaký zastává Brian Dennis ve své práci Experimental Music in Schools.
Autor Petr Drkula

Výtvarní pedagogové a akční výzkum

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá možnostmi a formami akčního výzkumu v pedagogické praxi s konkrétním zaměřením na učitele výtvarné výchova.
Autor Rachel Mason

Zvukové projekty

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek předkládá a glosuje základní aspekty projektového způsobu podněcování kreativity v rámci školní hudební výchovy, jaký navrhuje Brian Dennis ve své metodické koncepci Projects in Sound.
Autor Petr Drkula
Celkem: 24