Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Filmová/audiovizuální výchova. Proč a jak
| Cílem následujícího textu je seznámit učitele základních škol, gymnázií a další zájemce o filmové a audiovizuální vzdělávání s východisky filmové/audiovizuální výchovy pro základní školy a gymnázia, jež byla schválena v září 2010 MŠMT jako doplňující vzdělávací obor. Tyto texty poskytují ucelený vzdělávací obsah oboru, který tvoří vedle Vv, Hv Dv, TPV další vzdělávací obor přímo vycházející z oblasti umění a kultura.  | Prof. Rudolf Adler |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
14. 03. 2011 |
9461 |
Digitální technologie ovlivňují vzdělávací obsah na 1. stupni (1. část)
| Text je součástí kolekce článků, které se věnují problematice využívání digitálních technologií v primárním vzdělávání. Zamýšlí se nad tím, které běžné aktivity vedou k rozvíjení digitální gramotnosti žáků a jakým způsobem digitální svět, ve kterém se žáci přirozeně pohybují, může ovlivňovat vzdělávací obsah a cíle výuky ve vzdělávacích oblastech Český jazyk a literatura, Cizí jazyk a Umění a kultura. Předkládá náměty na využití digitálních technologií jako didaktické pomůcky, která umožňuje zefektivnit průběh učení žáků a může usnadnit naplnění vzdělávacího cíle.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).  | PhDr. Hana Havlínová, Ph.D. |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
14. 04. 2020 |
3361 |
Experimentální hudební materiál
| Příspěvek přibližuje jeden z možných přístupů v kreativní hudebně výchovné činnosti, jaký zastává Brian Dennis ve své práci Experimental Music in Schools.  | Petr Drkula |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
11. 01. 2010 |
5802 |
Zvukové projekty
| Příspěvek předkládá a glosuje základní aspekty projektového způsobu podněcování kreativity v rámci školní hudební výchovy, jaký navrhuje Brian Dennis ve své metodické koncepci Projects in Sound.  | Petr Drkula |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
11. 01. 2010 |
6715 |
Vzduch a hudba
| Možnosti využití hry na dechové hudební nástroje jako prostředku nácviku správného dýchání, které je důležité pro celkovou tělesnou i duševní kondici.  | Pavla Skálová, DiS. |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
15. 01. 2010 |
7662 |
Taneční a pohybová výchova: Obohacení vzdělávacího obsahu základního vzdělávání v oblasti Umění a kultura
| Příspěvek ve stručnosti představuje vzdělávací oblast Umění a kulturu, jejíž koncepce vytvořila důležitý rámec nejen pro obory již dlouhodobě ve vzdělávání etablované – Výtvarnou a Hudební výchovu, ale i pro Doplňující vzdělávací obory – Dramatickou výchovu, Filmovou/Audiovizuální výchovu a Taneční a pohybovou výchovu. Pozornost se dále zaměřuje na proces tvorby jako na propojující prvek všech uměleckých oborů a na potřebnost rozvíjení tvůrčích činností žáků ve všeobecném vzdělávání. Příspěvek byl přednesen na konferenci „Taneční a pohybová výchova v základní škole“, kterou pořádal Národní institut pro další vzdělávání ve spolupráci s MŠMT ČR a dalšími institucemi dne 14. 6. 2011 v Praze, v budově ministerstva.
 | PaedDr. Markéta Pastorová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
21. 06. 2011 |
8242 |
Rozvoj gramotností v uměleckých oborech v bodech
| Text uvádí za každý umělecký obor (hudební, výtvarnou, dramatickou, filmovou/audiovizuální, taneční a pohybovou výchovu) v několika bodech základní teze, kterými mohou tyto obory přispívat k rozvíjení gramotností.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).  | PaedDr. Markéta Pastorová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
07. 08. 2019 |
2797 |
Pojetí a koncepce Výtvarného oboru ve vztahu ke struktuře osnov v rámci charakteristiky vzdělávací oblasti Umění a kultura
| Článek se zabývá nejdůležitějšími myšlenkami koncepce Výtvarného oboru v RVP GV, nabízí praktickou ukázku zpracování oboru v ŠVP.  | PaedDr. Markéta Pastorová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
28. 08. 2006 |
6584 |
Lidská sídla
| Námět na aktivity v hodinách zeměpisu, kdy žáci plní různé úkoly týkající se problematiky sídelních systémů a urbanizace.  | Mgr. Markéta Přibylová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
11. 01. 2008 |
16298 |
Virtuální hospitace - Hudební výchova: Rock´n´roll
| Výuka hudební výchovy kombinuje frontální i skupinovou práci žáků (částečně individuální) a využívá dostupných hudebních pomůcek pro nácvik rock´n´rollu.  | Mgr. Ing. Libor Sládek |
Praktický příspěvek zkušenost uč.hodina
|
|
|
|
1 komentář |
06. 10. 2010 |
18748 |