Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "umělá inteligence"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "umělá inteligence"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Inteligentní agent ve výukových aplikacích

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek se věnuje problematice podstaty výukových her a odkazuje některé zajímavé aktuální aplikace.
Autor Bořivoj Brdička

Jak Watson zvítězil v Jeopardy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o mimořádném úspěchu firmy IBM ve vývoji super-počítače disponujícího umělou inteligencí schopnou vítězit nad nejlepšími účastníky televizní soutěže Jeopardy (Riskuj).
Autor Bořivoj Brdička

Revoluce v evoluci - počítače produkují první potomky

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o „robotické formě života“ zkonstruované dvěma vědci z Brandeis University, v jejímž rámci se roboti sami množí.
Autor Bořivoj Brdička

Ray Kurzweil, umělá inteligence a výuka jazyků

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek o známém expertovi na umělou inteligenci, vývojáři programů na práci s textem a autorovi teorie zrychlujících se změn.
Autor Marek Dolák

Ofqual vyhlašuje soutěž na ověřování testů umělou inteligencí

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o postupu anglického úřadu garantujícího kvalitu státních zkoušek (včetně maturity), který se rozhodl zkoumat možnost nasazení umělé inteligence do hodnocení a vypisuje v té souvislosti soutěž na nejlepší řešení.
Autor Bořivoj Brdička

Modelování sociálních jevů v informatice

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jednou z nejvýznamnějších aplikací sociální informatiky je simulace a modelování dynamických sociálních jevů. Ukazuje se, že lze velice přesně odhadnout, jakým způsobem mohou dopadnout revoluce, nebo dokonce rozhodnout, zda je pro člověka z čistě materiálního zájmu lepší odpouštět, nebo nikoli.
Autor Zuzana Černá

Vybraná témata ze sociální informatiky II.

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Témata, jako je umělá či počítačová inteligence, výhodnost spolupráce a řada dalších témat, patří dnes již bezpochyby k tomu, o čem se v médiích i ve školách aktivně mluví. V následujícím článku se pokusíme na toto téma podívat optikou sociální informatiky s tím, že bude věnován také prostor k zamyšlení se nad tím, kam tato věda směřuje.
Autor Michal Černý

Když velký bratr dostane velká data

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o tom, jakého pokroku dosahuje plošná aplikace umělé inteligence a hlubokého učení na velkých datech za účelem kontroly lidí (stabilizace společnosti) v Číně, to vše v souvislosti se školstvím.
Autor Bořivoj Brdička

Strojové učení pro nejmenší

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o novém rozšíření pro Scratch, které učí děti vytvářet aplikace disponující umělou inteligencí včetně strojového učení.
Autor Bc. Radim Doležel

Vybraná témata ze sociální informatiky

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Sociální informatika je relativně mladý vědní obor, který se zabývá tím, jak počítače ovlivňují lidskou činnost. V dnešním článku se zaměříme na některé vybrané fenomény, které je v rámci ní možné sledovat – půjde především o sociální sítě a expertní a znalostní systémy.
Autor Michal Černý
Celkem: 47