Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "umělá inteligence"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "umělá inteligence"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Revoluce v evoluci - počítače produkují první potomky

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o „robotické formě života“ zkonstruované dvěma vědci z Brandeis University, v jejímž rámci se roboti sami množí.
Autor Bořivoj Brdička

Inteligentní agent ve výukových aplikacích

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek se věnuje problematice podstaty výukových her a odkazuje některé zajímavé aktuální aplikace.
Autor Bořivoj Brdička

Ray Kurzweil, umělá inteligence a výuka jazyků

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek o známém expertovi na umělou inteligenci, vývojáři programů na práci s textem a autorovi teorie zrychlujících se změn.
Autor Marek Dolák

Jak Watson zvítězil v Jeopardy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o mimořádném úspěchu firmy IBM ve vývoji super-počítače disponujícího umělou inteligencí schopnou vítězit nad nejlepšími účastníky televizní soutěže Jeopardy (Riskuj).
Autor Bořivoj Brdička

Otevřený masivní kurz umělé inteligence

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o možnosti zúčastnit se online kurzu vedeného profesory Stanford University obsahujícího úvod do umělé inteligence.
Autor Bořivoj Brdička

Jak jeden kurz změnil život profesora Thruna

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o vývoji, který následoval po úspěšném prosincovém ukončení masivního otevřeného online kurzu umělé inteligence na Stanford University s pozvánkou k dalším možnostem prestižního studia zdrama.
Autor Bořivoj Brdička

Modelování sociálních jevů v informatice

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jednou z nejvýznamnějších aplikací sociální informatiky je simulace a modelování dynamických sociálních jevů. Ukazuje se, že lze velice přesně odhadnout, jakým způsobem mohou dopadnout revoluce, nebo dokonce rozhodnout, zda je pro člověka z čistě materiálního zájmu lepší odpouštět, nebo nikoli.
Autor Zuzana Černá

Vybraná témata ze sociální informatiky II.

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Témata, jako je umělá či počítačová inteligence, výhodnost spolupráce a řada dalších témat, patří dnes již bezpochyby k tomu, o čem se v médiích i ve školách aktivně mluví. V následujícím článku se pokusíme na toto téma podívat optikou sociální informatiky s tím, že bude věnován také prostor k zamyšlení se nad tím, kam tato věda směřuje.
Autor Michal Černý

Vybraná témata ze sociální informatiky

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Sociální informatika je relativně mladý vědní obor, který se zabývá tím, jak počítače ovlivňují lidskou činnost. V dnešním článku se zaměříme na některé vybrané fenomény, které je v rámci ní možné sledovat – půjde především o sociální sítě a expertní a znalostní systémy.
Autor Michal Černý

Nový pohled na schopnost technologií ověřovat výukové výsledky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek se zabývá aktuálními výstupy bádání evropských vědců na poli vzdělávacích technologií zvláště v oblasti počítačového hodnocení výukových výsledků. Popisuje paradigmatickou změnu směrem k analýze velkých dat a aplikaci umělé inteligence.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 47