Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "udržitelný rozvoj"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "udržitelný rozvoj"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Místní Agenda 21 jako nástroj ke zlepšování kvality veřejné správy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
MŠMT informace pro školy Pro radnice měst a obcí, realizující Místní Agendu 21, jsou partnery také děti a mládež – ve městech pracují dětské a studentské parlamenty, jsou organizována „mladá fóra“. Školy organizují řadu aktivit a soutěží ve spolupráci s radnicemi. Samozřejmostí pro vedení měst je nezklamat důvěru a využít potenciál mladých lidí. Ti naopak získávají aktivní vztah k místu, kde žijí a které (zanedlouho) mohou také řídit.
Autor Ing. arch. Marie Petrová

Udržitelná spotřeba: scénář 1. projektového setkání

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci nejprve zmapují téma, které je jim do velké míry neznámé. Dozví se nové informace, které reflektují. Na základě toho, co zjistili, se rozhodnou, jak informovat veřejnost o tématu mobilních telefonů kreativním a zajímavým způsobem. Vymyslí produkt, naplánují, jak k němu dojít, rozdělí si role a projekt realizují.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Udržitelný rozvoj - podpora Místní agendy 21

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
MA21 je nástroj ke zlepšování kvality veřejné správy, strategického řízení, zapojování veřejnosti a budování místního partnerství, s cílem podpořit systematický postup k udržitelnému rozvoji na místní či regionální úrovni.
Autor NÚV

Důvody realizace výchovy k udržitelnému rozvoji

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek seznamuje učitele s odbornými východisky a důvody realizace výchovy k udržitelnému rozvoji. Zabývá se tématy jako ekologická krize, stres ekosystému, nosná kapacita prostředí a altruismus. Text tvoří teoretický rámec pro praktický příspěvek „Výchova k trvale udržitelnému rozvoji: Model údolí v lese”, který na tento příspěvek volně navazuje.
Autor Kateřina Jančaříková

Autem, pěšky, na kole?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek informuje o aktivitách občanského sdružení Auto*Mat, které organizuje výukové aktivity v severních Čechách věnované udržitelné dopravě ve městě.
Autor Anna Strejcová

Jak pracovat s tématy udržitelného rozvoje ve vyučování

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Vzdělávání pro udržitelný rozvoj (VUR) je novým požadavkem na kurikulum českého vzdělávání. Pedagogové mohou VUR vnímat jako další navyšování množství učiva, které je již teď v řadě předmětů obtížné obsáhnout. Nemusí tomu tak být, pokud přijmeme některé z principů VUR.
Autor Tereza Vošahlíková

Škola pro udržitelný rozvoj – výzva všem

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Příspěvek představuje mnohé aktivity a vydařené akce, které byly uskutečněny v rámci projektu Škola pro udržitelný rozvoj, jenž byl zaměřen na zlepšování životního prostředí. Stěžejní byla v tomto projektu spolupráce školy a obce. Článek se také zmiňuje o zajímavých a prospěšných aktivitách občanského sdružení TIMUR – Týmová iniciativa pro udržitelný rozvoj.
Autor Hana Kühnlová

Děti na Zemi

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Praktický příspěvek je zaměřen na popis aktivit, při kterých si žáci uvědomují, že ne všechny děti na Zemi mají rovnocenné podmínky. V některých regionech jsou děti ohrožovány válkami, nemocemi, nedostatkem potravin a vody, je jim odepřeno školní vzdělání. Žáci se učí chápat problémy jiných, utvářet mezilidské vztahy, chápat nutnost pomoci.
Autor Alena Matušková

Možnosti environmentální výchovy a Agenda 21

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá možnostmi, jak může vlastivědné vyučování přispět k environmentální výchově a k myšlenkám a praxi místní Agendy 21.
Autor Alena Matušková
Celkem: 9