Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "učitelka"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "učitelka"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Profese učitelky z historického pohledu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek přináší informace o vzdělávání, kvalifikaci a uplatnění učitelek z historického pohledu, především se zaměřuje na období 19. a počátku 20. století. Článek se také věnuje společenské prestiži učitelek a jejich životnímu stylu.
Autor Lucie Zormanová

Anglické předškolní vzdělávání očima učitelky

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek jsem napsala na základě svého pobytu v rámci projektu „Učitelé na zkušené“ realizovaného organizací ALVIT-INOVACE A VZDĚLÁVÁNÍ, s. r. o., spolufinancovaného z ESF. Zde členové realizačního týmu a účastnice projektu, což byly učitelky mateřských škol, měli možnost pobývat na dvou mateřských školách. Pracovní stáž probíhala ve městě Lancaster v těchto dvou institucích: LMC Treetops Nursery a Bowerham Primary and Nursery School. Tento článek vznikl na základě zde provedeného pozorování, rozhovorů s učiteli a učitelkami, účastnicemi, analýzou materiálů o vzdělávání, které jsme zde dostali, na základě školení od zde pracujících učitelek, kterého se nám dostalo, a také na základě pedagogických dokumentů a metodických příruček užívaných v Anglii a Velké Británii.
Autor Lucie Zormanová

Předškolní pedagogika - ŠVP, TVP, IVP, práva dítěte

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Úryvek vymezující pedagogické termíny jako školní vzdělávací program, třídní vzdělávací program a individuální vzdělávací program je z knihy Předškolní pedagogika.
Autor J. Průcha, S. Koťátková

Dítě mezi rodiči, kamarády a učiteli

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Na stránkách výzkumů projektu Klíče pro život již bylo publikováno víc než deset článků pojednávajících o dílčích výstupech velkého výzkumu Hodnotových orientací dětí do 6 do 15 let. Nyní čtenářům nabízíme dvojici článků, které jsou prvním souhrnnějším pojednáním k totmuto výzkumu.

Autor Jiří Zajíc

Maminka je hodná, s tatínkem je zábava, ale oba lžou

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Jaké vlastnosti připisují děti tzv. "klíčovým hráčům" v jejich životech? To přináší třetí pokračování seriálu o výzkumu Hodnotové orientace dětí od 5 do 6 let, který se uskutečnil v první polovině roku 2010 v rámci projektu Klíče pro život. Kompletní zpráva o výzkumu bude k dispozici od září 2011.

Autor Miroslav Bocan

Kdo má v životě dětí rozhodující vliv a jaký?

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Kdo a v čem nejvíce ovlivňuje dnešní děti? Rodiče? Kamarádi? Nebo někdo jiný? Jaké jsou role těchto tzv. "klíčových hráčů" v životě dnešních dětí...?

Autor Mgr. Hana Maříková

Metody poznávání a rozvíjení individuálních potřeb předškolních dětí

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka příspěvku se věnuje sledování a zaznamenávání individuálního rozvoje dětí a jejich individuálních pokroků, které umožňuje rodičům a učitelům nejen porozumět a rozpoznat současné potřeby dítěte, ale i zhodnotit účinnost působení na dítě. Navíc slouží i jako prostředek pro komunikaci mezi rodiči a učiteli ve vztahu k pokroku dítěte. Naučit se cíleně pozorovat projevy dětí, sledovat a vyhodnocovat jejich vývoj patří k potřebným diagnostickým dovednostem učitelky v současné mateřské škole, jež se snaží naplňovat svůj předškolní vzdělávací program, který by se měl pružně přizpůsobovat dětem a naplňovat vhodnými činnostmi. Jedním z možných prostředků poznávání individuálních potřeb dětí v mateřské škole je dlouhodobé sledování dětí, jejich poznávání prostřednictvím hry, které je opřené o adekvátní analýzu videonahrávek.
Autor PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
Celkem: 7