Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Učební proces, kterým studenti procházejí v rámci programu Active Citizens
| V rámci projektu Active Citizens vznikla unikátní metodika programu, jejímž cílem je posílit v mladých lidech motivaci a schopnosti nezbytné pro partnerskou spolupráci uvnitř komunit. Stěžejní částí metodiky jsou její aktivity. Než vám je představíme, považujeme za důležité objasnit jednotlivé fáze učebního procesu.
Tento článek se tedy věnuje způsobu dělení metodiky a logice její struktury.  | Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council |
|
|
| |
|
31. 03. 2015 |
2123 |
Plánování a struktura CLIL hodin
| Jedenáctá kapitola příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. st. ZŠ v seriálu Implementace CLIL do české školy se věnuje plánování CLILu. Struktura hodiny CLIL vychází z charakteru integrované výuky a jejích principů. Je nezbytné navazovat na předchozí znalosti žáků, dát jim příležitost objevit samostatně nové poznatky a dát je do souvislostí se stávajícími znalostmi nebo dovednostmi, žáky ke studiu motivovat, učit je učit se, pravidelně přimět žáky reflektovat – samostatně i ve skupině – jak probíranou látku, tak samotný proces učení. Tato kapitola se zaměřuje na didaktické postupy, které CLIL při plánování a realizaci samotné výuky přebírá zejména z výuky cizích jazyků.  | Mgr. Lenka Procházková |
|
|
| |
|
19. 12. 2013 |
6588 |
Pojetí, principy a cíle CLIL výuky
| Tímto článkem otevíráme metodologii CLILu, která přispěje všem učitelům, kteří chtějí CLIL prakticky vyzkoušet ve svých hodinách. V deváté kapitole z příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. st. ZŠ se snažíme popsat metodiku výuky CLIL v obecné rovině a zhodnotit také její význam v současném vzdělávacím systému. Kapitola se dále zaměřuje na základní společné principy v oblasti plánování a realizace CLILu, které jsou přenositelné a platné pro všechny moderní cizí jazyky.  | Naděžda Vojtková |
|
|
| |
|
01. 07. 2013 |
5350 |
Strategie poslechu při poslechu prezentací
| Příklad dobré praxe je zaměřen na využití strategií pro poslech s porozuměním obsaženými v on-line verzi Evropského jazykového portfolia při poslechu prezentací.  | Mgr. Ivana Frýbová |
|
|
| |
|
11. 05. 2012 |
6196 |
Učit se jak se učit
| RVP pro základní i gymnaziální vzdělávání považuje za jednu z klíčových kompetencí kompetenci k učení. Článek shrnuje problematiku učení, možnosti rozvoje učebních dovedností žáků v běžné vzdělávací praxi a nabízí konkrétní příklady aktivit využitelných při nácviku učebních dovedností.  | Lenka Valentová |
|
|
| |
|
15. 12. 2011 |
11590 |
Co je to scaffolding v CLILu?
| Příspěvek volně navazuje na text uveřejněný na tomto portálu pod názvem Pojetí CLIL a bilingvní výuky. Konkrétně se tento příspěvek věnuje jedné z klíčových opor metody CLIL, scaffoldingu.  | Kamila Sladkovská |
|
|
| |
|
02. 09. 2010 |
11070 |