Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "učební plán"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "učební plán"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

CLIL a Rámcové vzdělávací programy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek seriálu Implementace CLILu do české školy z 5. kapitoly příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. st. ZŠ ukazuje, jak Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV) umožňuje integraci jazyka a nejazykového předmětu. Stěžejní koncept CLILu 4C´s odpovídá hlavním principům, které právě RVP ZV podporuje. Kapitola odpovídá na základní otázky: co rozumíme pod pojmem integrace a co je předmětem integrované výuky formou CLILu. Přináší náměty na propojení vzdělávacích obsahů ve školních vzdělávacích programech a v obecné rovině se zamýšlí nad tím, jak CLIL výuka přispívá k rozvoji klíčových kompetencí.
Autor Tereza Šmídová

Dějepis ve školních vzdělávacích programech konzervatoří

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek upozorňuje na problém začlenění všeobecně vzdělávacího předmětu dějepis do školního kurikula uměleckých oborů vzdělání, zejména těch, které se vyučují v konzervatořích. Nevhodnou integrací by se mohlo stát, že vznikne nesoulad mezi RVP a ŠVP a bude reálně ohroženo naplňování vzdělávacích cílů školního dějepisu, zaměřeného na dějiny moderní doby.
Autor PhDr. Maria Bezchlebová

Konzultační centrum VÚP – odpovědi k problematice gymnaziálního vzdělávání, I. část

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek shrnuje odpovědi pracovníků Konzultačního centra Výzkumného ústavu pedagogického v Praze na zaslané dotazy týkající se problematiky gymnaziálního vzdělávání.
Autor Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Konzultační centrum VÚP – odpovědi k problematice učebního plánu na ZŠ

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek shrnuje odpovědi pracovníků Konzultačního centra Výzkumného ústavu pedagogického v Praze na zaslané dotazy týkající se problematiky učebních plánů na ZŠ.
Autor Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Učební plán - příklady zpracování ŠVP

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ukázky zpracování doplněné krátkým komentářem.
Autor VÚP

Učební plán - komentář

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Komenáře k části ŠVP Učební plán.
Autor VÚP

Odpovědi - Učební plán, učební osnovy

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Odpovědi - Učební plán, učební osnovy
Autor VÚP

Odpovědi - Účební plán

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Odpovědi - Účební plán
Autor VÚP

Nemysli jen na sebe aneb tvorba ŠVP v týmu

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento příklad dobré praxe je ukázkou řízení a práce týmu při tvorbě ŠVP pro obor Aplikovaná chemie na SPŠCH Brno, a to především ve fázi tvorby učebního plánu. Představuje doporučení pro správné sestavení týmu a řešení situací v různých fázích vývoje skupiny (týmu).
Autor Ing. Irena Pavlíčková

Tvorba ŠVP na málotřídní škole - Učební plán - aktualizovaná verze

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá stanovením časové dotace pro jednotlivé ročníky málotřídních škol, kde vyučují žáky pouze některých ročníků. Jeho součástí je i ukázka učebního plánu konkrétní školy.
Autor Jana Hejčíková
Celkem: 16