Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "tvořivost"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "tvořivost"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Rozvoj zručnosti a technického myšlení – výzva pro vzdělávání 21. století

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zaměřuje na technickou výchovu v kontextu moderní doby. Ukazuje návaznosti techniky a informatiky a seznamuje čtenáře s cílem pokusného ověřování oblasti Člověk a technika. Poslední část je věnována představení základních digitálních technologií při technické výchově, jimiž jsou např. 3D tiskárna a CNC stroje, a odkazům na výukové materiály.
Autor Jiří Dostál

Wincenty Okoń

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V tomto článku bych chtěla české pedagogické veřejnosti představit významnou osobnost polské pedagogiky 20. století, Wincentyho Okońa, který se zaměřil především na rozvoj polské didaktiky a pedeutologie.
Autor Lucie Zormanová

Resnickovy mýty o kreativitě

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Upoutávka na knihu Mitchela Resnicka, vědce známého na poli vzdělávacích technologií (autora Scratche), s ukázkou zabývající se rozvojem kreativity, tedy kompetencí, jejíž význam neustále roste.
Autor Bořivoj Brdička

Lesní mateřská škola

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Lesní mateřské školy jsou dnes velmi populární, neboť si společnosti uvědomuje, že kontakt dítěte s přírodou je velice důležitý, přitom se dnešním dětem tohoto kontaktu moc nedostává. Většinu svého volného času dnešní děti tráví v uzavřeném prostoru školy, mateřské školy, kroužku či domova.
Autor Lucie Zormanová

K pojetí tvořivosti ve výtvarné výchově v souvislosti s Bloomovou taxonomií

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Text se zabývá úvahami nad užitím Bloomovy taxonomie pro nastavení tří stupňů obtížnosti ilustrativních úloh ke standardům oborů oblasti Umění a kultura vzhledem k rozvíjení tvořivosti. V závěru nabízí obecně využitelný model pro nastavení obtížnosti pro umělecké obory.
Autor doc. PhDr. Jaroslav Vančát, Ph.D.

4P profesora Paperta

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o akronymu profesora Paperta, který elegantním způsobem shrnuje zásady výukových postupů, které naplňují jeho konstrukcionismus.
Autor Bořivoj Brdička

Vandrujeme za řemesly

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Rok 2016 je vyhlášen jako Rok řemesel. Příspěvek přináší inspiraci ze ZŠ Stráž, kde probíhal celoroční projekt Dotek ztracených časů a jeho dílčí částí bylo poznávání tradičních i současných řemesel. V textu naleznou nápady a návody na tradiční rukodělné činnosti či méně obvyklé techniky jak prvostupňoví učitelé, tak i učitelé z mateřských škol, vychovatelky školních družin či organizátoři komunitních akcí.
Autor Jaroslava Pachlová

Artefiletika „Cesta do práce pana Achicha a pana Ejchucha“

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Příspěvek je inspirací pro tvořivé a zážitkové pojetí výchovy a vzdělávání předškolních dětí. Je vhodný pro věkovou kategorii 5–7 let. Příběh dvou odlišných pánů jdoucích stejnou cestou do práce, na které míjejí stejné věci jen v nestejný čas, přináší dětem pohled do dvou časových rovin a do nekonečného množství lidských pocitů a nálad.
Autor Lenka Prášilová

Využití mentálního mapování v předškolním vzdělávání

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
dlouhodobý
Článek se zabývá využitím mentálních map v předškolním vzdělávání. Úvodní teoretická část blíže vysvětluje pojmy související s mentálními mapami. Úvod do praktické části popisuje využití mentálních map v návaznosti na třídní plánování. Stěžejní pro praktickou část je přílohová prezentace s dokumentačními fotografiemi z přímé výchovné práce s dětmi v běžné třídě MŠ.
Autor Marie Čermáková

Tvoření s pohádkou: Mořský car

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Kniha Tvoření s pohádkou, vydaná nakladatelství Grada, je souborem základních výtvarných technik určených zejména pro předškolní děti, doplněných fotodokumentací postupů, seznamem pomůcek a materiálů, podrobným popisem práce a motivačním příběhem či pohádkou. Každý, kdo uchopí tuto kouzelnou knihu, jakoby našel tvořivou přihrádku ve skřínce plné fantazie. Stačí jen otevřít oči dokořán, připravit šikovné ruce, či ručičky, a naslouchat pohádkovým příběhům. Pak se začnou dít věci. Oči uvidí barvy a zajímavé tvary, ruce rozehrají koncert tvoření a zručnosti a pohádkové příběhy rozezní jemné struny světa představ a kouzel. V článku nabízíme náměty na aktivity pro práci s pohádkou Mořský car.
Autor Lena Freyová
Celkem: 44