Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "tvořivá práce s textem"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "tvořivá práce s textem"

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Sněhurka (francouzská verze)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Autorka sepsala námět na hodinu literatury zaměřující se na pohádku Sněhurka a její verzi ve francouzské podobě. Pro využití této inspirace je nutné si vyhradit dvě vyučovací hodiny. Téma se prolíná do průřezového tématu Multikulturní výchova. V jedné příloze naleznete samotnou verzi francouzské pohádky naší Sněhurky a v druhé příloze se nachází podrobný průběh vyučovací hodiny. Hodina byla autorkou vyzkoušena a dětmi velmi vítána.
Autor Lucie Tůmová

Povídání o roletě II

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí různé formy práce s textem pro méně zdatné čtenáře. V druhém dílu seriálu žáci procvičí správnou techniku čtení, porozumění čtenému doplňováním celých vět do textu a vlastním převyprávěním celého příběhu. Procvičí si sluchovou analýzu a syntézu (utváření slov z písmen), ale i gramatická pravidla. To vše na textu určeném pro čtení slov s otevřenou slabikou.
Autor Petra Pšeničková

Povídání o roletě I

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí různé formy práce s textem pro méně zdatné čtenáře. V prvním dílu seriálu žáci procvičí techniku čtení, porozumění čtenému doplňováním vhodných slov do textu, sluchovou analýzu a syntézu (utváření slov ze slabik), ale i gramatická pravidla (doplňování chybějících písmen do slov). To vše na textu určeném pro čtení slov s otevřenou slabikou.
Autor Petra Pšeničková

Papírový drak a škodolibá klubíčka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
V ukázce se děti seznámí se dvěma příběhy, ve kterých se budou učit naslouchat zajímavým příhodám, přemýšlet o nich, odpovídat na otázky a s textem dále tvořivě pracovat. Vyzkouší si papírové šití, vyrábění draka, zamotávání a rozmotávání klubíček a v neposlední řadě si také trochu zaběhají.
Autor H. Kopečná, H. Doležalová, V. Šiblová

Charakteristika literární postavy (rozvoj čtenářské gramotnosti)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek se zaměřuje na rozvoj čtenářské gramotnosti v hodinách Literární výchovy vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura u žáků 1. stupni ZŠ. Tématem hodiny je Charakteristika literární postavy. Žáci vyhledávají ve své vybrané knize charakteristické prvky dané postavy (nejčastěji si vybírají hlavní) a jejich úkolem je ji popsat. Než se však dostanou k samotnému úkolu: vysvětlíme si, jak dělíme charakteristiku postavy (vnější a vnitřní), sami si vyzkoušejí ve stručnosti charakterizovat svého spolužáka a ostatní mají za úkol ho poznat. Pomocí této motivační hry a výkladu si ucelíme dané téma, abychom se mohli začíst do vlastní knihy, a následně se pokusíme charakterizovat vlastní postavu v knize. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Lucie Tůmová
Celkem: 5