Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "tvůrčí psaní"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "tvůrčí psaní"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Kreativní deník

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Co je kreativní deník? Jak s ním pracovat? A proč vlastně něco takového jako deník psát? Zaměříme se také na to, jak souvisí kreativita s péčí a reflexí sebe sama.
Autor Michal Černý

Tvůrčí psaní v hodinách cizího jazyka

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tvůrčí psaní je vhodným prostředkem, díky kterému můžeme žáky motivovat k lepším výkonům v cizím jazyce. Patří sem jak drobné tvůrčí aktivity, tak delší výukové bloky. Jako efektivní se ukázalo propojení tvůrčích úkolů s němým filmem, jenž u žáků podněcuje kreativitu a produkování „chybějícího“ jazyka. K článku patří výukový materiál (zaměřený na deníkový záznam a dialog) a němý film Cesta. Je vhodný pro žáky s úrovní B1 a vyšší.
Autor Pavlína Vočková

Tvůrčímu psaní ve výuce ano!

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek nabízí podnětnou recenzi publikace \"Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání\", kterou připravil kolektiv autorů pod vedením Zbyňka Fišera na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity.
Autor Kateřina Hošková

Terapie ve speciální pedagogice: Edukační biblioterapie

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Kniha Terapie ve speciální pedagogice velice konkrétně popisuje jednotlivé terapeutické techniky, které jsou využitelné ve speciální pedagogice. Je primárně určena studentům speciální pedagogiky, psychologie a dalších pomáhajících profesí. Její předností je ucelenost pohledu, ale i fakt, že předkládá i méně známé techniky. Pro pedagogy může být kniha inspirací pro práci v některých hodinách, protože obsahuje také velké množství příkladů z praxe. Náměty lze využít nejen pro terapeutickou praxi, což dokládají ukázky, které byly vybrány.
Autor O. Müller a kol.

Wiki: ideální nástroj na podporu výuky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek je prvním dílem mini-seriálu pojednávajícím o důvodech a současných možnostech nasazení wiki webů ve výuce nejen na našich středních školách. Je věnován především problematice metodiky výukového využití tohoto nástroje pro sdílenou tvorbu online obsahu.
Autor Mgr. Bc. Michal Černý

Škola jako vydavatelství I.

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Podpora čtenářské gramotnosti, tvůrčího psaní nebo schopnosti žáků používat ICT k prezentaci informací patří mezi priority českého školství. Jednou z možností, jak všechny tři oblasti harmonicky rozvíjet, je založení školního vydavatelství.
Autor Zuzana Černá

Podpora čtenářské gramotnosti pomocí moderních technologií

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Čtenářská gramotnost se v dnešní době ukazuje jako nanejvýš důležitá, ale přesto se jen velmi obtížně hledají metody její podpory. V následujícím článku se pokusíme ukázat některé technologie, které mohou čtení i psaní učinit pro žáky zajímavější a dostupnější. Zmíníme se o elektronických knihách a jejich čtečkách nebo například o Diigo či Instapaper.
Autor Michal Černý

Digitální storytelling

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Digitální storytelling představuje metodu tvorby příběhů za použití digitálních technologií. Typicky spojuje psané slovo a obraz. Tato metoda slouží pro rozvoj čtenářské gramotnosti, tvůrčího psaní, ale také ji lze použít v pedagogice, při mezigeneračním dialogu nebo v obchodní sféře. Vede k rozvoji kreativity a představivosti.
Autor Michal Černý

Role školních knihoven v informační výchově

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jednou z klíčových dovedností, kterou by si žáci ze škol měli odnášet, je schopnost práce s informacemi. Zcela zásadní roli zde hrají školní knihovny, jejichž význam je často podceňován. V následujícím článku se pokusíme ukázat některé vybrané aspekty, ve kterých se má knihovna především v oblasti informační výchovy aktivně projevovat.
Autor Zuzana Černá

Úvod do sociálních sítí: sociální sítě pro osobní rozvoj

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Většina lidí má pod pojmem sociální síť uložený Facebook či Twittter. Nabídka je ve skutečnosti podstatně bohatší. V následujícím článku se pokusíme ukázat některé méně známé sociální sítě, které by mohly být pro žáky zajímavé. Řeč tak bude o LinekedIn, DevianArt, Last.fm, BookFan či Písmak.
Autor Bc. Monika Černá
Celkem: 12