Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Geometrické tvary I
| V první části třídílného seriálu se žáci základních škol speciálních (v nižších ročnících) seznámí se čtyřmi kamarády: trojúhelníkem, kruhem, čtvercem a obdélníkem. Budou mít možnost napínavý příběh dokončit, převyprávět a ve zbytku dne s těmito geometrickými tvary zažít spoustu her a činností. Na tématu geometrické tvary mohou rozvíjet řeč, sluchové a zrakové vnímání, orientaci, motoriku i předmatematické představy.  | Petra Pšeničková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
20. 11. 2014 |
23636 |
Metody práce v geometrii na 1. stupni ZŠ: Modelování
| Další díl seriálu Metody práce v geometrii na 1. stupni nabízí množství aktivit rozvíjejících geometrické představy metodou modelování. Využit je různý podkladový papír, skládání, geoboard aj.  | Alena Ošpesová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
23. 07. 2014 |
9799 |
Metody práce v geometrii na 1. stupni ZŠ: Rýsování
| Text shrnuje základní pravidla pro výuku a hodnocení dovednosti rýsování na 1. stupni.  | Alena Ošpesová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
23. 07. 2014 |
16109 |
Druháci a matematika II. Tvary věcí
| Téma poznáváme geometrické tvary je prvním geometrickým tématem ve 2. ročníku a je v podstatě opakováním a prohloubením učiva 1. ročníku. Mělo by být probíráno souběžně s prvním aritmetickým tématem opakujeme čísla do 20. Žáci pracují s příslušnými pracovními listy, a pokud možno i s modely (papírovými) geometrických útvarů.  | Marie Janků |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
2 komentáře |
20. 05. 2014 |
15399 |
CLIL: Osová souměrnost
| Tento článek integruje vzdělávací obsah oborů matematika a anglický jazyk a přináší téma Osové souměrnosti. V pořadí 8. výukový plán je zařazen do publikace Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ dostupné z http://clil.nuv.cz a je vystaven na principech 4 C´s Prof. Do Coyle (stejně jako ostatní články seriálu CLIL v praxi).
 | Eva Seidlová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
13. 03. 2014 |
17851 |
Využití dynamické geometrie při výuce v 6. ročníku základní školy
| V článku dokumentuji svoje zkušenosti se softwarem GeoGebra při výuce matematiky na základní škole. V práci je demonstrováno použití softwaru GeoGebra při výuce matematiky žáků 6. ročníku ZŠ na dvou příkladech z učiva osová souměrnost a trojúhelník.  | Miroslava Huclová |
Praktický příspěvek příklad blok hodin
|
|
|
|
|
24. 02. 2011 |
29562 |
Po stopách císaře Karla IV.
| Autorka se ve svém příspěvku věnuje narození, mládí a počátku vlády Karla IV. Pro práci využívá různých metod - dramatickou výchovu, verbální metodu, metodu práce s textem. Autorce se podařilo do tohoto tematického celku integrovat i jiné vzdělávací obory (Český jazyk a literatura, Matematika a její aplikace).  | Helena Šimíčková |
Praktický příspěvek příklad blok hodin
|
|
|
|
|
15. 04. 2005 |
21291 |