Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Podpora technického vzdělávání na základních školách v Pardubickém kraji
| Na základě nedostatku kvalifikovaných pracovníků pro technické profese přistoupil Pardubický kraj k opatřením, pomocí nichž informuje žáky a jejich rodiče o vývoji na trhu práce. Pardubický kraj řeší otázky kariérového poradenství s výchovnými poradci na základních školách, a to za spolupráce jednotlivých firem, středních škol a v neposlední řadě i úřadů práce.  | Jana Smetanová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
15. 11. 2006 |
4376 |
Zařazení učiva předmětu Volba povolání do nových ŠVP základních škol
| Příspěvek se zaměřuje na předmět Volba povolání. Autor tento předmět charakterizuje, naznačuje jeho vzdělávací cíle, obsah učiva a v neposlední řadě se věnuje i klíčovým kompetencím, které jsou v rámci tohoto předmětu rozvíjeny.  | Viola Horská |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
20. 12. 2006 |
6888 |
Zařazení učiva předmětu Volba povolání do nových ŠVP základních škol - aktualizovaná verze
| Příspěvek se zaměřuje na předmět Volba povolání. Autor tento předmět charakterizuje, naznačuje jeho vzdělávací cíle, obsah učiva a v neposlední řadě se věnuje i klíčovým kompetencím, které jsou v rámci tohoto předmětu rozvíjeny.  | Viola Horská |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
29. 01. 2008 |
7143 |
Podpora technického vzdělávání na základních školách v Pardubickém kraji - aktualizovaná verze
| Na základě nedostatku kvalifikovaných pracovníků pro technické profese přistoupil Pardubický kraj k opatřením, pomocí nichž informuje žáky a jejich rodiče o vývoji na trhu práce. Pardubický kraj řeší otázky kariérového poradenství s výchovnými poradci na základních školách, a to za spolupráce jednotlivých firem, středních škol a v neposlední řadě i úřadů práce.  | Jana Smetanová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
29. 01. 2008 |
3910 |
Méně kvalifikovaná práce se stává doménou robotů
| Přehledový článek o současných schopnostech robotů samostatně plnících poměrně sofistikované úkoly nejen ve výrobě ale i ve službách. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
10. 03. 2008 |
1472 |
LinkedIn – sociální síť postavená na kompetencích
| Zpráva o spojení sociální sítě LinkedIn s poskytovatelem výukových materiálů a kurzů Lynda.com přinášející překvapivý pohled na to, kam takto započatý vývoj může v budoucnosti vést. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
18. 05. 2015 |
6371 |
Role školy v přípravě na budoucnost
| Zpráva o tom, jak si budoucí vývoj školství představují odborníci, kteří publikují v blogu prestižního World Economic Forum. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
4 komentáře |
02. 01. 2018 |
2763 |
Posviť si na budoucnost
| Podle zkušeností Informačně vzdělávacího střediska Plzeňského kraje (Info Kariéra) roste ochota zaměstnavatelů spolupracovat se školami. Nahrává tomu situace na trhu práce, kdy počet volných pracovních míst převyšuje počet nezaměstnaných a pracovníci chybí napříč všemi profesemi a obory. Část firem se dívá na školy pouze jako na přímý zdroj pracovní síly a na spolupráci jako na nábor. Stále více firem si ale uvědomuje, že spolupráce se školami je součástí společenské odpovědnosti a v dlouhodobé perspektivě se jim vždy vyplatí.
Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Petr Chaluš |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
14. 01. 2019 |
1600 |
Úloha ředitele školy a koordinátora při zavádění kurikulární reformy
| Tento příklad dobré praxe objasňuje problematiku řídící činnosti koordinátora při realizaci kurikulární reformy v odborném vzdělávání.  | Ing. Pavla Stejskalová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
25. 08. 2009 |
3050 |
Odborné vzdělávání a trh práce
| Absolventi středního odborného vzdělávání jsou při vstupu na trh práce úspěšnější než mladí lidé se všeobecným vzděláním. Práci nacházejí rychleji, v prvním zaměstnání setrvávají déle, vytvářejí si stabilnější pracovní vztahy a bez práce zůstávají kratší dobu. Tyto závěry přináší nová zpráva Cedefopu.  | Alena Nová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
12. 06. 2013 |
2916 |