Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Co vám pomůže při cestě za prací či studiem do zahraničí?
| Článek na příkladu konkrétní osoby ilustruje, k čemu jsou určené evropské aktivity (nástroje) na podporu mobility v Evropě a jak mohou pomoci člověku v jeho profesním i osobním životě. Mezi popisované aktivity patří Europass, Evropské jazykové portfolio, slovník dovedností a kompetencí DISCO a Evropský rámec kvalifikací. Aktivity Evropské unie, ale i novinky a trendy v odborném vzdělávání podrobně mapuje evropská informační síť ReferNet, kde je možné nalézt další informace a srovnávací analýzy.  | L. Šnajdrová, M. Kaňáková |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
24. 02. 2014 |
4845 |
K průřezovému tématu Člověk a svět práce
| Příspěvek vyzdvihuje význam průřezového tématu Člověk a svět práce v rámci kurikula počátečního středního odborného vzdělávání. Toto průřezové téma doplňuje odborné znalosti a dovednosti žáků o poznatky, které jim pomohou při rozhodování o jejich další profesní a vzdělávací orientaci, při vstupu na pracovní trhy a při uplatňování pracovního práva.  | Milena Tichá |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
16. 12. 2010 |
6349 |
LinkedIn – sociální síť postavená na kompetencích
| Zpráva o spojení sociální sítě LinkedIn s poskytovatelem výukových materiálů a kurzů Lynda.com přinášející překvapivý pohled na to, kam takto započatý vývoj může v budoucnosti vést. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
18. 05. 2015 |
6268 |
Méně kvalifikovaná práce se stává doménou robotů
| Přehledový článek o současných schopnostech robotů samostatně plnících poměrně sofistikované úkoly nejen ve výrobě ale i ve službách. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
10. 03. 2008 |
1452 |
Nezaměstnanost absolventů škol
| Nezaměstnanost absolventů škol je výrazně ovlivněna celkovou ekonomickou situací v zemi, celkovou nezaměstnaností, stavem nabídky volných pracovních míst a stavem mezi poptávkou a nabídkou po pracovních silách. Důležitou roli rovněž sehrává vzdělanostní a oborová struktura absolventů škol. Článek popisuje obecnou problematiku sledování nezaměstnanosti absolventů škol a hodnotí situaci vlny absolventů, kteří dokončili studium v roce 2009 s odstupem několika měsíců (k 30. dubnu 2010). Kriteriem je míra nezaměstnanosti absolventů jednotlivých kategorií především středoškolského vzdělání a v rámci kategorie jsou uvedeny i výsledky porovnání dle skupin oborů vzdělání. Vzhledem k aktuální ekonomické situaci je věnována pozornost i dlouhodobé nezaměstnanosti, a to rovněž dle jednotlivých kategorií dosaženého vzdělání. Článek vychází z nejčerstvějších dostupných údajů v době zpracování, jimiž jsou pololetní statistiky nezaměstnanosti absolventů v oborovém členění (MPSV) a výkazy počtu absolventů předchozího roku (ÚIV).  | Ing. Daniela Chamoutová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
21. 12. 2010 |
11429 |
Odborné vzdělávání a trh práce
| Absolventi středního odborného vzdělávání jsou při vstupu na trh práce úspěšnější než mladí lidé se všeobecným vzděláním. Práci nacházejí rychleji, v prvním zaměstnání setrvávají déle, vytvářejí si stabilnější pracovní vztahy a bez práce zůstávají kratší dobu. Tyto závěry přináší nová zpráva Cedefopu.  | Alena Nová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
12. 06. 2013 |
2874 |
Podpora technického vzdělávání na základních školách v Pardubickém kraji
| Na základě nedostatku kvalifikovaných pracovníků pro technické profese přistoupil Pardubický kraj k opatřením, pomocí nichž informuje žáky a jejich rodiče o vývoji na trhu práce. Pardubický kraj řeší otázky kariérového poradenství s výchovnými poradci na základních školách, a to za spolupráce jednotlivých firem, středních škol a v neposlední řadě i úřadů práce.  | Jana Smetanová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
15. 11. 2006 |
4281 |
Podpora technického vzdělávání na základních školách v Pardubickém kraji - aktualizovaná verze
| Na základě nedostatku kvalifikovaných pracovníků pro technické profese přistoupil Pardubický kraj k opatřením, pomocí nichž informuje žáky a jejich rodiče o vývoji na trhu práce. Pardubický kraj řeší otázky kariérového poradenství s výchovnými poradci na základních školách, a to za spolupráce jednotlivých firem, středních škol a v neposlední řadě i úřadů práce.  | Jana Smetanová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
29. 01. 2008 |
3822 |
Posviť si na budoucnost
| Podle zkušeností Informačně vzdělávacího střediska Plzeňského kraje (Info Kariéra) roste ochota zaměstnavatelů spolupracovat se školami. Nahrává tomu situace na trhu práce, kdy počet volných pracovních míst převyšuje počet nezaměstnaných a pracovníci chybí napříč všemi profesemi a obory. Část firem se dívá na školy pouze jako na přímý zdroj pracovní síly a na spolupráci jako na nábor. Stále více firem si ale uvědomuje, že spolupráce se školami je součástí společenské odpovědnosti a v dlouhodobé perspektivě se jim vždy vyplatí.
Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Petr Chaluš |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
14. 01. 2019 |
1508 |
Pracujete delší dobu s dětmi a mladými lidmi? Na trhu práce to může být výhoda
| První dojem můžeme udělat jen jednou. Celkově možná nerozhoduje, ale ucházíme-li se o práci, sehraje významnou roli. Žádný pracovní pohovor se neobejde bez otázek typu: „jaké máte zkušenosti?“, „co nám můžete nabídnout?“. Každý z nás k těmto otázkám může přistoupit různě. Někdo je zběhlý a umí se prezentovat, někdo je opatrný, někdo je sebevědomý, někdo se zbytečně podceňuje.  | Daniela Havlíčková |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
21. 03. 2011 |
2886 |