Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "tolerance"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "tolerance"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Multikulturní výchova v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V příspěvku se autorka věnuje otázce multikulturní výchovy v mateřské škole. Úkolem každého pedagoga je, aby v rámci mateřské školy napomohl adaptaci dítěte z jiné etnické skupiny do naší společnosti. Děti z majoritní společnosti si utváří postoj k dětem z jiných etnik, učí se vzájemné toleranci a schopnosti žít v multikulturní společnosti.
Autor Marie Marxtová

Multikulturní výchova; problémy spojené s její realizací

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Začlenění multikulturní výchovy (je akceptována v Rámcových vzdělávacích programech pro základní a gymnaziální vzdělávání) do vzdělání je potřebné, jeho realizace však není jednoduchá. Cílem multikulturní výchovy je vést žáky k tomu, aby chápali kulturní specifičnost příslušníků jiných etnických, náboženských a rasových skupin a tolerovali tyto odlišnosti. V českém prostředí se multikulturní výchova většinou zaměřuje na záležitosti soužití s Romy. Je však žádoucí zaměřovat se i na různé imigrantské skupiny žijící v ČR, dále pak na etnika s nimiž Češi sousedí. Dalším problémem spjatým s realizací multikulturní výchovy ve školách je další vzdělávání učitelů.
Autor Jan Průcha

Aby to nebylo jen na papíře II.

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Při práci se žáky jde především o to, aby za každých okolností pociťovali smysl toho, co právě děláme. V práci se žákovskou radou to platí dvojnásob.
Autor Stanislav Červenka

Aby to nebylo jen na papíře III.

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vlastní práce s žákovskou radou přináší mnohá úskalí, ale v každém případě se nám všem brzy několikanásobně vrátí.
Autor Stanislav Červenka

Ornament jako prostředek při vyjádření krajové, či náboženské identity

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Seznámení s mnohonárodnostní kulturou (odlišná náboženství apod.) pomocí výtvarných prostředků, kdy pomocným prostředkem je vlastní krajová identita.
Autor Lucie Procházková

Jak na internet: Závislost na internetu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Stejně jako oheň i Internet je dobrý sluha, ale špatný pán. I na něm totiž může vzniknout závislost, která může mít významné devastující účinky na osobní život člověka i jeho okolí. Závislost na Internetu se nejčastěji vyskytuje mezi mladými lidmi. Nejrizikovější skupinou jsou děti ve věku 12 až 15 let, jichž bezmála čtvrtina má podle českých průzkumů sklon k závislosti. Nejvíce závislí jsou pak lidé ve věku 16 – 29 let. Závislost na Internetu však může vzniknout prakticky u kohokoli. Odborné studie se dokonce shodují v tom, že tento problém v České republice postihuje 3,4 % celkové populace a dalších 3,7 % je závislostí ohroženo.
Autor Akademie CZ.NIC

Zakotvení programu Já a oni jsme my v Rámcových vzdělávacích programech

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vážení vyučující, představujeme vám publikaci Já a oni jsme my: Nápady a náměty pro multikulturní výchovu. Předsudky, stereotypy, násilí z nenávisti a aktivní svědek, kterou v roce 2012 vydalo In IUSTITIA, o. s. Hlavním tématem této práce je aktivní postoj přihlížejících k projevům předsudků, rasismu a nesnášenlivosti jako podpora otevřené demokratické společnosti.
Autor Šárka Kadlecová a kol.

Projevy předsudků v chování v rámci školní třídy

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Škola je jedním z mála míst, kde spolu lidé pocházející z odlišných kulturních zázemí a příslušející k různým národnostem a etnikům společně tráví poměrně mnoho času. Žáci a studenti jsou tak v první řadě – už z podstaty této instituce vystavěné na multikulturních základech a její významné funkce na poli rovnoprávného a rovnocenného přístupu ke všem bez rozdílu – postaveni před nelehký úkol: osvobodit se ze zajetí vlastních předsudků vůči odlišnosti a přijatých stereotypů a hledat cestu vzájemného respektu a spolupráce.
Autor Andrea Holá

Rizikové faktory v komunikaci

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zaměřuje na rizikové faktory, které ovlivňují každou komunikaci. Tyto faktory popisuje v kontextu pedagogického působení a zdůrazňuje velikost jejich významu v prostředí tříd, kde se nacházející žáci příslušící k určité minoritě.
Autor Lucie Hrdličková
Celkem: 9