Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "textový editor"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "textový editor"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak si usnadnit psaní textů?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Na počítači píšeme všichni; někdo více, někdo méně. Moderní textové editory disponují řadou funkcí, které nám psaní zpříjemňují, včetně podpory konkrétního jazyka. Cílem tohoto článku je představení nástrojů, které Word (a obecně i jiné editory) nabízí pro český jazyk. Dozvíte se mimo jiné, jak se vyhnout pravopisným chybám, kde čerpat inspiraci pro tvorbu košatějších textů nebo jak se vypořádat s dělením slov. To vše na konkrétních funkcích programu MS Word.
Autor Michaela Ševečková

Pět základních dovedností, které by měl umět každý uživatel textového procesoru (tedy i děti)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Proč zrovna pět a proč právě těchto pět? Domnívám se na základě svých zkušeností, že tohle minimum postačuje pro bezproblémové vytváření dokumentů a spolupráci s ostatními. Jsem toho názoru, že učitelé na základní škole jsou ti, kdo by měli tyto základy položit. Doma se to děti těžko naučí, na střední škole na to není čas a na vysoké škole „už to přece máte umět“. Znám mnoho lidí, kteří prošli traktem školského systému a nikdy je nikdo neučil koncepčně pracovat s kancelářským balíkem.
Autor Vlastimil Ott

Kancelářské programy do základních škol

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek shrnuje osobní zkušenosti studentky/učitelky s výukou textových editorů a zahrnuje i současné možnosti využití online aplikací.
Autor Lucie Bartlová

Kontrola pravopisu zhoršuje výsledky

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o výzkumu čtyř odborníků z pittsburské univerzity, který ukázal, že z porovnání výsledků studentů používajících počítačovou kontrolu pravopisu a gramatiky a nepoužívajících mají lepší výsledky ti druzí.
Autor Bořivoj Brdička

Zpracování naměřených údajů pomocí ICT

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příklad dobré praxe je určen žákům 1. ročníku SŠ v předmětu ICT. Žáci v rámci projektu v průběhu jednoho předem určeného týdne sami zjišťují potřebné údaje (měří ranní a večerní venkovní teploty). Zpracováváním naměřených údajů opakují poznatky a dovednosti s tabulkovým procesorem, textovým editorem a vyhledávání na Internetu. Při shromažďování i zpracování údajů jsou rozděleni do trojic, případně dvojic, rozvíjejí tedy současně klíčové kompetence k řešení problémů, kompetence komunikativní, sociální a personální.
Autor Mgr. Petra Horáková

Pořízení textu v hodině ICT

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příklad dobré praxe je hodinou procvičení praktických a teoretických dovedností, s prvky kooperativního vyučování. A to v hodině Informační a komunikační technologie (dále jen IKT) prvního ročníku oboru Prodavač smíšeného zboží. Žáci v hodině procvičují tři způsoby pořízení textu: • zápisem textu v textovém editoru Microsoft Office Word (dále jen Word) • výběrem textu z webové stránky (pomocí prohlížeče Internet Explorer) a zápisem textu do souboru textového editoru Word • převedením textu v digitální podobě (papírové) do podoby digitální (soubor v textovém editoru), pomocí programů Microsoft Office Document Scanning (dále jen Scanning) a Microsoft Office Document Imaging (dále jen Imaging). Převedení je provedeno pomocí metody Optical Character Recognition – optické rozpoznávání znaků (dále jen OCR) opět do Wordu.
Autor RNDr. Přemysl Havelka
Celkem: 6