Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "textový editor"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "textový editor"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Kontrola pravopisu zhoršuje výsledky

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o výzkumu čtyř odborníků z pittsburské univerzity, který ukázal, že z porovnání výsledků studentů používajících počítačovou kontrolu pravopisu a gramatiky a nepoužívajících mají lepší výsledky ti druzí.
Autor Bořivoj Brdička

Pořízení textu v hodině ICT

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příklad dobré praxe je hodinou procvičení praktických a teoretických dovedností, s prvky kooperativního vyučování. A to v hodině Informační a komunikační technologie (dále jen IKT) prvního ročníku oboru Prodavač smíšeného zboží. Žáci v hodině procvičují tři způsoby pořízení textu: • zápisem textu v textovém editoru Microsoft Office Word (dále jen Word) • výběrem textu z webové stránky (pomocí prohlížeče Internet Explorer) a zápisem textu do souboru textového editoru Word • převedením textu v digitální podobě (papírové) do podoby digitální (soubor v textovém editoru), pomocí programů Microsoft Office Document Scanning (dále jen Scanning) a Microsoft Office Document Imaging (dále jen Imaging). Převedení je provedeno pomocí metody Optical Character Recognition – optické rozpoznávání znaků (dále jen OCR) opět do Wordu.
Autor RNDr. Přemysl Havelka

Zpracování naměřených údajů pomocí ICT

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příklad dobré praxe je určen žákům 1. ročníku SŠ v předmětu ICT. Žáci v rámci projektu v průběhu jednoho předem určeného týdne sami zjišťují potřebné údaje (měří ranní a večerní venkovní teploty). Zpracováváním naměřených údajů opakují poznatky a dovednosti s tabulkovým procesorem, textovým editorem a vyhledávání na Internetu. Při shromažďování i zpracování údajů jsou rozděleni do trojic, případně dvojic, rozvíjejí tedy současně klíčové kompetence k řešení problémů, kompetence komunikativní, sociální a personální.
Autor Mgr. Petra Horáková

Kancelářské programy do základních škol

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek shrnuje osobní zkušenosti studentky/učitelky s výukou textových editorů a zahrnuje i současné možnosti využití online aplikací.
Autor Lucie Bartlová

Pět základních dovedností, které by měl umět každý uživatel textového procesoru (tedy i děti)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Proč zrovna pět a proč právě těchto pět? Domnívám se na základě svých zkušeností, že tohle minimum postačuje pro bezproblémové vytváření dokumentů a spolupráci s ostatními. Jsem toho názoru, že učitelé na základní škole jsou ti, kdo by měli tyto základy položit. Doma se to děti těžko naučí, na střední škole na to není čas a na vysoké škole „už to přece máte umět“. Znám mnoho lidí, kteří prošli traktem školského systému a nikdy je nikdo neučil koncepčně pracovat s kancelářským balíkem.
Autor Vlastimil Ott

Jak si usnadnit psaní textů?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Na počítači píšeme všichni; někdo více, někdo méně. Moderní textové editory disponují řadou funkcí, které nám psaní zpříjemňují, včetně podpory konkrétního jazyka. Cílem tohoto článku je představení nástrojů, které Word (a obecně i jiné editory) nabízí pro český jazyk. Dozvíte se mimo jiné, jak se vyhnout pravopisným chybám, kde čerpat inspiraci pro tvorbu košatějších textů nebo jak se vypořádat s dělením slov. To vše na konkrétních funkcích programu MS Word.
Autor Michaela Ševečková
Celkem: 6