Text uvádí za každý umělecký obor (hudební, výtvarnou, dramatickou, filmovou/audiovizuální, taneční a pohybovou výchovu) v několika bodech základní teze, kterými mohou tyto obory přispívat k rozvíjení gramotností.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Výlet za Indiány nezažívají děti každý den. Čeká je velké dobrodružství, u kterého budou objevovat, poznávat, učit se novým věcem a vědomostem, vyrábět typické věci pro indiány, tančit jako Indiáni, zpívat, dokonce i mluvit jako indiáni.
Tento výstup lze rozdělit na dva dny, či zkrátit na jednu lekci. Nabízí se spousta činností, ze kterých lze vybrat, aniž by na sebe musely navazovat.
Navržená hodina se primárně týká učiva vlastivědy, tématu Pravěk, během níž žáci zažijí slasti a strasti života v tlupě, což by mělo přispět k dlouhodobému zapamatování učiva, ale především k rozvíjení komunikace a empatie.
Odborný příspěvek se zabývá taneční a pohybovou výchovou, jejím významem v celostním rozvoji jedince a úlohou v procesu všeobecného vzdělávání. Článek dále obsahuje zhodnocení dosavadních zkušeností pedagogů ze ZŠ s tímto oborem a závěry z panelové diskuze ke vzdělávacímu obsahu taneční a pohybové výchovy. Na konci textu je rozsáhlý seznam studijní literatury a odkazy.
Důležitou součástí procesu vytváření multikulturní společnosti je sbližování jednotlivých kultur a jejich vzájemný dialog. Festivaly, jako je například Khamoro, jsou jedním z možných a významných komunikačních východisek v tomto dialogu.