Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "tablet"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "tablet"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Aplikace Kahoot a bezobratlí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Zoologie bezobratlých, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál podporuje procvičování systému bezobratlých. Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.
Autor Lenka Benediktová

Koronavirus a digitální gramotnost u nás ve škole (gymnázium) – 2. část

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
V článku popisuji průběh vzniku výuky prostřednictvím připojení se s žáky přes počítače v naší škole v době nástupu karantény z důvodu koronaviru Covid-19. Popisuji, jaké překážky se objevily, jak jsme je postupně odstraňovali a v jakém stadiu se naše výuka nachází v tuto dobu, těsně před velikonocemi. Autorkou článku je paní učitelka z gymnázia, jejíž jméno nebude uvedeno. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Mgr. Jitka Jarníková

Koronavirus a digitální gramotnost u nás ve škole (gymnázium) – 1. část

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
V článku popisuji průběh vzniku výuky prostřednictvím připojení se s žáky přes počítače v naší škole v době nástupu karantény z důvodu koronaviru Covid-19. Popisuji, jaké překážky se objevily, jak jsme je postupně odstraňovali a v jakém stadiu se naše výuka nachází v tuto dobu, těsně před velikonocemi. Autorkou článku je paní učitelka z gymnázia, jejíž jméno nebude uvedeno. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Mgr. Jitka Jarníková

Videa pro výuku fotosyntézy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Fotosyntéza, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál nabízí možnosti, jak oživit výuku fotosyntézy pomocí moderních technologií, promítnutím videa či zapojením vzdělávací aplikace. Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.
Autor Lenka Benediktová

Aplikace Quizlet ve výuce přírodopisu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Zoologie bezobratlých, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál podporuje procvičování systému bezobratlých pomocí aplikace pro mobilní telefony či tablety. Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.
Autor Lenka Benediktová

Užití tabletu ve výuce

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V předloženém příspěvku je uvedeno několik aplikací pro tablety, které lze využít ve výuce, nejen v hodinách fyziky. Uvedené aplikace jsou zdarma, obvykle se dají použít s iOS, tj. jsou určeny pro iPady (některé programy lze použít i OS Android, čehož lze využít při práci s mobilním telefonem). Článek vznikl v rámci projektu Elixír do škol.
Autor Mgr. Jiří Šamaj

Vlastní dotykové zařízení ve škole

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek uvádí možnosti, jak využít vlastní dotykové zařízení ve výuce. Jsou zde uvedeny i některé výhody a komplikace využití právě vlastního dotykového zařízení (mobilní telefon, tablet).
Autor Jan Šindelář

Jak (ne)používat technologie – díl 1.: ekosystém

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Seriál Jak (ne)používat technologie je o tom, jak technologie nepoužívat, a přitom je používat. Přesněji, jak je používat efektivně. Autor v něm nechává čtenáře nahlédnout do svého světa učitele (ne)používajícího technologie a ukazuje, jak tyto své zkušenost přenáší na své žáky. První díl je věnovaný jeho ekosystému a roli jednotlivých zařízení v něm.
Autor Jaroslav Mašek

Francouzština a její online podpora 2

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek je rozdělen do dvou dílů. Článek Francouzština a její online podpora 2 navazuje na článek s názvem Francouzština a její online podpora 1, který shromažďoval webové a mobilní aplikace zabývající se podporou výuky francouzského jazyka ve formálním a neformálním vzdělávání. Tento díl pojednává o webových stránkách zabývajících se gramatikou, poslechy a podcasty, slovníky a francouzskými knihami a příběhy. Cílem je vytvořit shrnutí krátkých recenzí vybraných webových stránek.
Autor Mgr. Karel Šimeček

Využití tabletů v předškolním vzdělávání

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Článek pojednává o využití tabletů a chytrých mobilních zařízení v prostředí mateřských škol (v předškolním vzdělávání). Obsahuje různé typy aplikací pro rozvoj hudebního cítění, hraní v roli, jemné motoriky, jazyka a řeči, učení a poznání, kompetence k řešení problému a algoritmizaci a programování. Cílem je představení některých zajímavých aplikací pro tablety a chytrá mobilní zařízení a poskytnutí krátkých recenzí k nim.
Autor Mgr. Karel Šimeček
Celkem: 28