Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "třídní vzdělávací program"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "třídní vzdělávací program"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Využití mentálního mapování v předškolním vzdělávání

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
dlouhodobý
Článek se zabývá využitím mentálních map v předškolním vzdělávání. Úvodní teoretická část blíže vysvětluje pojmy související s mentálními mapami. Úvod do praktické části popisuje využití mentálních map v návaznosti na třídní plánování. Stěžejní pro praktickou část je přílohová prezentace s dokumentačními fotografiemi z přímé výchovné práce s dětmi v běžné třídě MŠ.
Autor Marie Čermáková

Za poznáním s Kostkáčkem

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Článek dává možnost nahlédnout do ročního třídního vzdělávacího programu pro MŠ, jež vznikl v přímé návaznosti na televizní cyklus Kostičky. Stěžejní je vytýčení cílů k jednotlivým dílům tohoto kvalitního a citlivě zpracovaného pořadu. Ilustrační přílohové fotografie ukazují, jak lze v rámci přípravy ročního plánování využít mentálních map a přímé spolupráce dětí na přípravě třídního plánování.
Autor Marie Čermáková

Zpátky do Afriky!

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Námět pro vytvoření celoročního třídního vzdělávacího programu inspirovaného knihou J. Dvořáka Zpátky do Afriky. Důraz je kladen na rozvoj prosociálního chování, mezilidské vztahy a podporu aktivního přístupu k problémům. V průběhu roku se děti seznamují s jednotlivými oblastmi života člověka.
Autor Eva Rybárová

Přirozené situace jako příležitost ke sledování dítěte

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek nabízí konkrétní ukázku, jak pro sledování a hodnocení dítěte či dětí můžeme využívat běžných, tzv."režimových" situací. Zpracovaný námět upozorňuje zejména na to, že práce učitelky nekončí u diagnostiky, tj. u rozpoznání a zhodnocení dovedností dítěte, ale naznačuje, jak se získanými poznatky dále pracovat a jak jich využívat ku prospěchu dítěte.
Autor Martina Kupcová

Tvorba vzdělávací nabídky v mateřské škole aneb Jak tvořit a zpracovávat tematické celky

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Možnosti uspořádání vzdělávacího obsahu v ŠVP (TVP)
Autor Martina Kupcová
Celkem: 5