Příklad dobré praxe zachycuje možnosti zařazení průřezových témat do výuky. Využívá takové metody, formy a postupy práce, které jsou založené na prožitcích a zkušenostech žáků. Jedná se zejména o kooperativní učení (skupinové řešení problémů, diskuse, simulace, projekty), nebo individuálního učení (seminární práce, referáty). Princip práce spočívá v tom, že žáci zpracují úkoly týkající se životního prostředí. Náměty a jejich realizace napomáhají posílení a rozvoji klíčových kompetencí. Žáci řeší problémové situace, při nichž prokazují kreativitu, schopnost komunikace a kooperace, práce s informacemi a manuální zručnost.
Jako tématický celek byla aktuálně zvolena environmentální výchova spadající do průřezového tématu Člověk a životní prostředí, které se aplikuje v předmětu základy ekologie. Škola vede žáky v rámci předmětu základy ekologie k pochopení nezbytnosti postupného přechodu k udržitelnému rozvoji společnosti a k poznání významu odpovědnosti za jednání každého jednotlivce. Podněcuje k aktivní účasti na ochraně a utváření prostředí v areálu školy a jejím okolí.
Autor Iva Trefilová