Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "tělesná výchova"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "tělesná výchova"


Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Hry a činnosti pro rozvoj přirozené inteligence: Přírodovědění

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Článek nabízí ukázku z knihy Rozvoj inteligence u dětí od 3 do 6 let zaměřenou na hry a činnosti v přírodě a o přírodě.
Autor Katharina Bäcker–Braun

Jak moc se v průběhu dne pohybuješ?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Vlastní sledování pohybového režimu v průběhu týdne s následným vyhodnocením a intervencí do vlastního pohybového režimu.
Autor Jan Tupý

Využití variabilních provozů ve vyučovacích jednotkách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ – 4. díl

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Variabilní provoz zaměřený na zdokonalování dovedností pro jednotlivé sportovní hry. Tématem a motivací pro tento variabilní provoz (VP) se stali slavné osobnosti v oblasti sportovních her.
Autor Ilona Kolovská

Využití variabilních provozů ve vyučovacích jednotkách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ – 3. díl

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Variabilní provoz zaměřený na gymnastickou průpravu. Tématem VP se staly netradiční sporty, a tak si žáci prostřednictvím různých gymnastických průpravných cvičení, které již bez problémů zvládají, mohli vyzkoušet průpravu na sporty, se kterými se běžně nesetkají.
Autor Ilona Kolovská

Využití variabilních provozů ve vyučovacích jednotkách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ – 2. díl

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Variabilní provoz zaměřený na rozvoj obratnosti a zdokonalování specifických dovedností. Z žáků se při této vyučovací jednotce TV stávají cestovatelé, kteří procestují jednotlivé světadíly a vyzkoušejí si zde různé aktivity.
Autor Ilona Kolovská

Využití variabilních provozů ve vyučovacích jednotkách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ – 1. díl

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek se zabývá sestavováním variabilních provozů a jejich organizací ve vyučovacích jednotkách TV na 1. stupni základních škol. V textu dále naleznete konkrétní příklad variabilního provozu zaměřeného na zdokonalování atletických dovedností.
Autor Ilona Kolovská

Rychlost a vytrvalost, soutěž a spolupráce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje námět na integrační aktivitu ve vyučovací hodině tělesné výchovy. Žáci se účastní štafetového závodu s tím, že zohledňují pohybové možnosti svého zdravotně postiženého spolužáka.
Autor František Novák

S koloběžkou za zážitky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Účelem tohoto článku je základní seznámení s koloběhem, jeho historií a možnostmi sportovního vyžití. Chceme ukázat koloběžku nejen jako sportovní nástroj pro ligové soutěže, ale také jako zdroj zábavy, který vás dopraví kamkoliv ve městě, na hradní zříceninu nebo na hřebeny Krušných hor.
Autor Mgr. Kateřina Houšková

Interkulturní výchova ve školní tělesné výchově

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek přináší náměty pro interkulturní výchovu v rámci tělesné výchovy prostřednictvím sportů různých zemí vhodných pro interkulturní učení. Svým obsahem napomáhá vytvářet na školách takové klima, v němž se mohou čeští i zahraniční žáci cítit jako rovnocenní.
Autor Prof. PhDr. L. Fialová PhD., Mgr. P. Daňková

Kolik skoků měří tělocvična?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek je zaměřen na objevování možností rozvoje matematické a digitální gramotnosti ve vyučovací hodině TV pomocí netradičních úkolů, které si žáci mohou sami navrhnout. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Petr Polívka
Celkem: 16