Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Interkulturní výchova ve školní tělesné výchově
| Článek přináší náměty pro interkulturní výchovu v rámci tělesné výchovy prostřednictvím sportů různých zemí vhodných pro interkulturní učení. Svým obsahem napomáhá vytvářet na školách takové klima, v němž se mohou čeští i zahraniční žáci cítit jako rovnocenní.  | Prof. PhDr. L. Fialová PhD., Mgr. P. Daňková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
10. 02. 2015 |
9558 |
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům ZV – Tělesná výchova
| Metodické komentáře obsahují ilustrativní úlohy pro vybrané očekávané výstupy na úrovni minimální, optimální a excelentní. Ilustrativní úlohy a metodické návody mohou pomoci učitelům s naplňováním vzdělávacího obsahu a výběrem učiva vzdělávacího oboru Tělesné výchovy.  | Petr Polívka |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
03. 05. 2017 |
2694 |
Cvičení na kruzích
| Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení.
Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních.
Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.  | Petr Polívka |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
20. 02. 2018 |
3252 |
Kolik skoků měří tělocvična?
| Článek je zaměřen na objevování možností rozvoje matematické a digitální gramotnosti ve vyučovací hodině TV pomocí netradičních úkolů, které si žáci mohou sami navrhnout.
Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Petr Polívka |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
05. 02. 2019 |
2788 |
Rozvoj digitální gramotnosti v tělesné výchově
| Tělesná výchova je vyučovací předmět, který rozvíjí především pohybové dovednosti a tělesnou zdatnost, a na nepohybové činnosti „není čas“. Přesto (nebo právě proto) i do tělesné výchovy pronikají digitální technologie a umožňují rozvíjet digitální gramotnost, jsou vhodné pro motivaci žáků a pochopitelně i pro rozvoj pohybové gramotnosti.  | PaedDr. Jan Tupý |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
30. 11. 2020 |
1737 |
Elektronické platformy pro inkluzivní TV – inspirace, postupy, příklady
| Od svého vzniku se jedná o jednotku Katedry aplikovaných pohybových aktivit (APA) na Fakultě tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci. Jsme tak trochu tím, čím nás chcete mít. Nevíme, jestli to je dobře, či nikoliv, ale jdeme napříč resorty různých ministerstev, napříč různými obory, napříč věkovými skupinami, napříč celým portfoliem speciálních potřeb, napříč všemi podobami pohybových aktivit. Hlavním pojítkem naší činnosti je podpora konkrétních osob se speciálními potřebami v jejich snaze o zapojení do aktivního životního stylu s cílem zlepšení kvality jejich života. Při své činnosti se však zdaleka nesoustředíme pouze na ně, ale zejména se snažíme o celospolečenské pojetí a pracujeme i s lidmi bez speciálních potřeb.  | Ondřej Ješina |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
02. 12. 2020 |
1181 |
S koloběžkou za zážitky
| Účelem tohoto článku je základní seznámení s koloběhem, jeho historií a možnostmi sportovního vyžití. Chceme ukázat koloběžku nejen jako sportovní nástroj pro ligové soutěže, ale také jako zdroj zábavy, který vás dopraví kamkoliv ve městě, na hradní zříceninu nebo na hřebeny Krušných hor.  | Mgr. Kateřina Houšková |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
08. 06. 2009 |
80236 |
Hry a činnosti pro rozvoj přirozené inteligence: Přírodovědění
| Článek nabízí ukázku z knihy Rozvoj inteligence u dětí od 3 do 6 let zaměřenou na hry a činnosti v přírodě a o přírodě.  | Katharina Bäcker–Braun |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
1 komentář |
04. 11. 2014 |
13131 |
Významná výročí v roce 2019 – výchova ke zdraví: Volkswagen Maraton Praha
| Desítky a stovky běžců, které potkáváme ve Stromovce, Letné a dalších parcích? Jaký je jejich běžecký příběh? O čem přemýšlí? Co se asi honilo hlavami běžců, kteří se roku 1995 zúčastnili prvního ročníku Pražského mezinárodního maratonu (Prague International Marathon – PIM)? Na start se tehdy postavilo 958 (podle jiných pramenů 519) účastníků. Kolik běžců se postavilo na start 5. 5. 2019, kdy se běžel jeho 25. ročník?  | Jitka Tůmová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
17. 07. 2019 |
2143 |
Rekordyáda aneb Každý je v něčem nejlepší
| Příspěvek zaznamenává realizaci komunitní akce pro žáky a rodiče na ZŠ Stráž. Při akci nazvané rekordyáda aneb Každý je v něčem nejlepší si účastníci zábavnou formou, prožitkem, spoluprací v týmech a hledáním vlastní jedinečnosti vyzkoušeli mnoho dovedností, zapojili, tělo, ruce i hlavu. V textu naleznete vše pro přípravu a realizaci takové či podobné akce. Překonáte naše rekordy?  | Jaroslava Pachlová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
01. 03. 2016 |
10986 |