Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "týmová spolupráce"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "týmová spolupráce"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Kooperace – Paragraf 11/55

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
V rámci projektu Paragraf 11/55 pro podporu zvyšování právního vědomí dětí a mládeže vznikl v občanském sdružení AISIS materiál věnující se problematice kooperace, nebo také českému ekvivalentu tohoto slova, skupinové práci. Součástí tohoto textu je definice a dobré zásady týmové práce. Dále je zde popsána teorie Belbinovy typologie týmových rolí. Nejdůležitější částí je velké množství aktivit, které mají pomoci naučit žáky kooperovat – pracovat ve skupinách. Materiál se může stát inspirací učitelům vzdělávacích oborů Výchova k občanství, Občanský a společenskovědní základ a Člověk a svět práce.
Autor Aisis o.s.

Cesta k moři

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek popisuje krátkodobý projekt, při kterém žáci připravují fiktivní zájezd, získávají pro něj zájemce z řad ostatních žáků a na závěr provedou jeho vyúčtování.
Autor Lubomír Šára

Osobnostní výchova

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek je zaměřen na proces vývoje OSV jako samostatného vyučovacího předmětu v rámci výuky v ZŠ Hanspaulka v Praze 6. Je zde popsán vývoj od původního vyučovacího předmětu Etická výchova až po vznik samostatného vyučovacího předmětu vycházejícího z RVP ZV. Významným prvkem je také úzké a velmi intenzívní zapojení celého pedagogického sboru do aplikace metod zážitkové pedagogiky ve vyučování.
Autor Jan Boněk

Videotvorba a týmová práce

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Při videotvorbě žáci obvykle pracují v menších týmech, kde každý člen zastává určitou funkci. Tímto způsobem vzniká pozitivní vzájemná závislost mezi žáky. Ti vědí, že případný neúspěch jednoho člena týmu zamezí dosažení společného cíle, uvědomují si nutnost zodpovědného přístupu a podřízení se týmu.
Autor Michal Přibyl

Rubikon – nejlepší škola je život

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Rubikon je moderní česká pomůcka pro učitele šestých a sedmých tříd základních škol pro etickou výchovu, občanskou výchovu a zvýšení finanční gramotnosti žáků. Systém Rubikon® ojedinělou formou propojuje prostředí školy s možnostmi virtuální reality a pracuje tak s vlastní zkušeností žáků. I proto má ve svém logu Komenského větu: Nejlepší škola je život. Nejde přitom o počítačovou hru ani výukový program. Jeho základní platformou je komunikace a diskuse mezi učitelem a žáky bez použití počítače. Témata Rubikonu a jeho etické scénáře navazují na jednotlivé tematické okruhy rámcového vzdělávacího programu pro 6. a 7. třídy ZŠ, lze ho proto velmi snadno nasadit do běžné výuky.
Autor Kateřina Grohová

ESF projekty a rozvoj ICT dovedností žáků

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek na příkladu výukové aktivity ukazuje možné postupy rozvoje ICT dovedností žáků, konkrétně při vyhledávání informací.
Autor Daniela Růžičková

Životopis věcí

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek představuje možnosti využití výukové aktivity Životopis věcí v předškolním vzdělávání a ve vybraných vzdělávacích oborech základního vzdělávání.
Autor Mgr. Simona Šedá

Osmá planeta: Geocaching

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se věnuje výstupu z projektu Klíčení, aneb rosteme s dětmi pro nejstarší kategorii nazvané Osmá planeta a představuje ukázku, jejímž obsahem jsou geolokační aktivity.
Autor Eva Holíková

Zlatý fond her IV. - Facebůčci, Hadi z ráje a Hajaja

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje tři hry z knihy Zlatý fond her, které jsou zaměřeny na formování osobnosti, utváření týmových vazeb a zvyšování efektivity týmů. Kniha je již čtvrtým dílem úspěšné série, která se zabývá zážitkovou pedagogikou (Prázdninová škola Lipnice), kniha je určena instrukturům zážitkových a teambuildingových kurzů, pedagogům a vedoucím volnočasových aktivit pro mládež a dospělé.
Autor kolektiv autorů

Dobrovolnictví jako zážitek I.

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje zkušenosti z práce se studenty - dobrovolníky. Ukazuje, co dobrovolnictví přináší mladému člověku, který hledá praktické zkušenosti, jak mění vztahy v kolektivu a atmosféru školy. Nabízí i konkrétní rady, jak při organizaci dobrovolnických aktivit postupovat.
Autor Ivana Čamková
Celkem: 16