Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "týmová spolupráce"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "týmová spolupráce"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Na výletě #SamiAleSpolu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita kombinuje práci žáků v digitálním a reálném prostředí v rámci vzdělávací oblasti Člověk a zdraví. Jejím cílem je intenzivnější zapojení žáků do výuky tělesné výchovy a výchovy ke zdraví. Zároveň se snaží o podporu klimatu třídy a socializaci žáků i v distanční výuce a podporu pozitivního přístupu k pohybovým činnostem, sportu a dalším aktivitám. Žáci mají za úkol reálně zdolat trasu, kterou dostanou vyobrazenou (pomocí aplikace nebo obrázku), a zaznamenat své výsledky (online). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik

Videotvorba a týmová práce

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Při videotvorbě žáci obvykle pracují v menších týmech, kde každý člen zastává určitou funkci. Tímto způsobem vzniká pozitivní vzájemná závislost mezi žáky. Ti vědí, že případný neúspěch jednoho člena týmu zamezí dosažení společného cíle, uvědomují si nutnost zodpovědného přístupu a podřízení se týmu.
Autor Michal Přibyl

Prodej mi Instagram!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V příspěvku je popsaná aktivita, která je založena na skupinové práci žáků, porozumění textu, jeho rozboru a zpracování prezentace s následným představením výsledků práce. Cílem aktivity je podpořit znalosti žáků v předmětu Výchova k občanství, a to v rámci věcí a situací, které jsou žákům blízké – sociální sítě, v tomto případě Instagram. Celé aktivita je propojena s rozvojem digitální gramotnosti žáků. Aktivitu je možno využít i v dalších vyučovacích předmětech (např. Člověk a svět práce). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik

Rubikon – nejlepší škola je život

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Rubikon je moderní česká pomůcka pro učitele šestých a sedmých tříd základních škol pro etickou výchovu, občanskou výchovu a zvýšení finanční gramotnosti žáků. Systém Rubikon® ojedinělou formou propojuje prostředí školy s možnostmi virtuální reality a pracuje tak s vlastní zkušeností žáků. I proto má ve svém logu Komenského větu: Nejlepší škola je život. Nejde přitom o počítačovou hru ani výukový program. Jeho základní platformou je komunikace a diskuse mezi učitelem a žáky bez použití počítače. Témata Rubikonu a jeho etické scénáře navazují na jednotlivé tematické okruhy rámcového vzdělávacího programu pro 6. a 7. třídy ZŠ, lze ho proto velmi snadno nasadit do běžné výuky.
Autor Kateřina Grohová

Den etické výchovy pro 1.–3. ročník

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Vznik materiálu byl podpořen v rámci dotace z Rozvojového programu MŠMT ČR – rozvoj etické výchovy v roce 2015. Materiál lze využít k realizaci dne etické výchovy, integrovaného bloku v rozsahu 4 hodin pro nižší ročníky 1. stupně ZŠ, případně lze jednotlivé aktivity zařadit samostatně pro podporu průřezového tématu osobnostní a sociální výchova.
Autor Marie Magerová

Dobrovolnictví jako zážitek I.

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje zkušenosti z práce se studenty - dobrovolníky. Ukazuje, co dobrovolnictví přináší mladému člověku, který hledá praktické zkušenosti, jak mění vztahy v kolektivu a atmosféru školy. Nabízí i konkrétní rady, jak při organizaci dobrovolnických aktivit postupovat.
Autor Ivana Čamková

ESF projekty a rozvoj ICT dovedností žáků

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek na příkladu výukové aktivity ukazuje možné postupy rozvoje ICT dovedností žáků, konkrétně při vyhledávání informací.
Autor Daniela Růžičková

Osmá planeta: Geocaching

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se věnuje výstupu z projektu Klíčení, aneb rosteme s dětmi pro nejstarší kategorii nazvané Osmá planeta a představuje ukázku, jejímž obsahem jsou geolokační aktivity.
Autor Eva Holíková

Dobrovolnictví jako zážitek II.

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje zkušenosti z práce se studenty - dobrovolníky. V této části se zaměřujeme především na motivaci a oceňování dobrovolníků.
Autor Ivana Čamková

Osobnostní výchova

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek je zaměřen na proces vývoje OSV jako samostatného vyučovacího předmětu v rámci výuky v ZŠ Hanspaulka v Praze 6. Je zde popsán vývoj od původního vyučovacího předmětu Etická výchova až po vznik samostatného vyučovacího předmětu vycházejícího z RVP ZV. Významným prvkem je také úzké a velmi intenzívní zapojení celého pedagogického sboru do aplikace metod zážitkové pedagogiky ve vyučování.
Autor Jan Boněk
Celkem: 16