Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "syntax"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "syntax"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Metody práce s žáky-cizinci ve výuce: využití diferenciačních znaků jazyků ve výuce - problematické jevy morfo-syntaktické roviny

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek byl vytvořen na základě příručky Metodika práce s žáky-cizinci v základní škole, která vznikla v roce 2012 pod patronací MŠMT. Všechny kapitoly z příručky budou součástí uceleného seriálu článků. Příručka je jako příloha ke stažení přiložena k úvodnímu článku celého seriálu. Některé části kapitol vycházejí ze zkušeností pedagogů, kteří se účastnili e-learningového kurzu v rámci projektu z ESF s názvem Sociokulturní kompetence pro pracovníky škol a školských zařízení (CZ.1.07/1.2.00/08.0104 ). Informace týkající se využití národního korpusu a žákovského korpusu CzeSL pro výuku cizinců vycházejí z projektu Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/07.0259).
Autor J. Šindelářová, S. Škodová

Výuka češtiny z pohledu žáků-cizinců východoslovanského původu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílem tohoto příspěvku je ukázat, že typologická klasifikace jazyků má velký význam nejen z teoretického hlediska (odhaluje rozdíly mezi jednotlivými jazyky v rámci slova, tvoření slov a zařazení do gramatických kategorií), ale má rovněž značný praktický význam ve výuce cizích jazyků, protože může ukázat zásadní rozdíly mezi češtinou a mateřským jazykem žáků-cizinců. Pozornost je věnována výuce češtiny na základních a středních školách na pozadí východoslovanských jazyků – ruštiny, ukrajinštiny a běloruštiny.
Autor Jaromíra Šindelářová

Syntaktické termíny v učivu českého jazyka na základní škole

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Současný stav vyučování skladbě českého jazyka na základní škole.
Autor Marie Zouharová

Slovník frekventovaných syntaktických termínů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Slovník je určen učitelům českého jazyka. Měl by jim napomoci orientovat se v terminologii klasické a valenční syntaxe, a tak zkvalitnit předávání poznatků ze skladby.
Autor Marie Zouharová
Celkem: 4