Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "svobodný software"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "svobodný software"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jaké aplikace využít pro nové pojetí výuky informatiky?

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text se zamýšlí nad výukou informatiky a s tím souvisejících aplikací. V jakých ohledech je vhodnější používat placené programy a v jakých ohledech je lepší se přiklonit spíše k freeware programům.
Autor Jakub Mazuch

Poznámky ke kapitole o etice a právu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Kapitola o etice a právu se soustřeďuje na otázky smyslu informatiky ve vztahu k lidem a k řádu světa. Proto je ústředním tématem profesní etika v informatice. Jenže všeobecně vzdělaný člověk jistě chápe, že soupis zásad etického jednání se dá vykládat různě, jak se komu zrovna hodí. Musíme tedy rozlišovat mezi etickými postoji, dodržováním norem (jako jsou zákony nebo etické kodexy), zdvořilostí (etiketou) atd. Mravní orientace i dodržování všemožných pravidel má svoje dobré důvody, ale není snadné se v tom všem vyznat.
Autor Ivan Ryant

Volně šiřitelný software: Nástroje pro řízení a dokumentování práce

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Existuje dostupný software, který vám může usnadnit organizování práce – své i ostatních. Můžete sledovat zadané, běžící i splněné úkoly, jejich výstupy a související statistiky. Článek představuje software pro projektové řízení Redmine a způsob využití wiki ve školním provozu.
Autor Vlastimil Ott

Nástroje pro vytváření schémat, diagramů a myšlenkových map

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jeden obrázek vydá za tisíc slov, to je známá pravda. Platí také v případě informační a obchodní grafiky. Jak a čím ale obrázek vytvořit, pokud chceme, aby vypadal profesionálně? Článek představí volně šiřitelné programy, které jsou určeny pro vytváření schémat, diagramů a myšlenkových map.
Autor Vlastimil Ott

Který Linux si vybrat – přehled linuxových systémů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Operační systém na bázi Linuxu je označován jako linuxová distribuce. Existuje jich velký počet a není snadné vybrat tu pravou. V článku uvádíme základní přehled a vysvětlujeme základní charakteristiku jednotlivých systémů.
Autor Vlastimil Ott

České školy a svobodný software – konkrétní ohlasy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Používání svobodného softwaru alespoň v učebnách s sebou nese mnoho výhod, ale bylo by krátkozraké předstírat, že nevýhody neexistují. Několikero důvodů, proč školy nemohou FOSS používat, zaznělo v jednom z předchozích článků. Na příkladech konkrétních škol si ukážeme, že problémy lze řešit nebo jim předcházet a svobodný software ve školách své místo má.
Autor Vlastimil Ott

Svobodný software: Proč ho používat, jaké má výhody?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Svobodný software je chápán jako programové vybavení dostupné zdarma. Cena ale není hlavním pozitivním aspektem. Mnohem důležitější je otevřenost zdrojového kódu, možnost úprav na míru nebo přístupnost dat v rozmezí mnoha let. Jaké důvody pro používání existují?
Autor Vlastimil Ott

Svobodný software: Co to je, kde se bere?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pod pojmem „svobodný software“ chápeme v tomto článku programové vybavení s takovými licencemi, které umožňují volné (legální) šíření softwaru, jeho úpravy nebo vylepšování. Díky těmto charakteristikám získává uživatel svobodu v nakládání se softwarem a také s daty, která v něm vytvoří. Z hlediska plánování v organizaci se jedná o klíčové hodnoty.
Autor Vlastimil Ott

Pět důvodů, proč školy ve větší míře nepoužívají open-source software

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Open-source software má ideální předpoklady pro využití ve školství. Přesto je míra jeho použití nízká a je stále považován za alternativu pro odvážné. Článek shrnuje několik důvodů či příčin, které hrají roli. Identifikace může posloužit k jejich překonání.
Autor Vlastimil Ott

Softwarové licence vhodné pro použití ve školním prostředí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek představuje základní způsoby licencování softwaru s ohledem na školské prostředí. U každého typu licence je uveden konkrétní příklad. Účelem je informovat o možnostech takového softwarového vybavení, které je k dispozici za velmi výhodných podmínek (a nejsou tím myšleny slevové akce výrobců).
Autor Vlastimil Ott
Celkem: 10