Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Levné počítače 1:1 stále centrem zájmu
| Přehled aktuálních výsledků výzkumů věnujících se metodice využití technologií ve výuce ve formě 1:1. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
21. 09. 2009 |
1969 |
Interaktivní tabule zvyšuje úspěšnost
| Přehled výsledků výzkumu, který vypracovala Marzano Research Laboratory na zakázku pro známého výrobce interaktivních tabulí Promethean. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Matěj Sottner |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
24. 09. 2009 |
2463 |
Studie k problematice čtenářské gramotnosti v základním vzdělávání – 1. část
| Článek přináší první část studie k problematice čtenářské gramotnosti v základním vzdělávání. Vedle vymezení čtenářské gramotnosti popisuje úlohu čtenářské gramotnosti v kontextu osobnostního a profesního rozvoje a v kontextu informačních a komunikačních technologií. Text byl převzat z publikace Gramotnosti ve vzdělávání: Soubor studií. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2011.  | Výzkumný ústav pedagogický v Praze |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
22. 09. 2011 |
5119 |
Studie k problematice čtenářské gramotnosti v základním vzdělávání – 2. část
| Článek přináší druhou část studie k problematice čtenářské gramotnosti v základním vzdělávání. Předkládá informace z mezinárodních výzkumů čtenářské gramotnosti a pojetí čtenářské gramotnosti v zahraničních kurikulárních dokumentech. Text byl převzat z publikace Gramotnosti ve vzdělávání: Soubor studií. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2011.  | Výzkumný ústav pedagogický v Praze |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
23. 09. 2011 |
5548 |
Jak učit žáky zdravé výživě
| Výskyt obezity a zdravotních potíží souvisejících s nevhodnou stravou na celém světě vzrůstá, ačkoli se stále zvyšuje počet nejrůznějších výchovných programů i množství peněz věnovaných výuce zdravé výživy. Výuka zdravé výživy dětí je obecně uznávána jako zásadní krok ke zdravému stravování, ale neexistuje shoda a jasná představa o její podobě ani o způsobu předávání informací o zdravé výživě veřejnosti. Cílem mojí studie bylo shromáždit názory, podněty a představy učitelů, rodičů a žáků různých národností na téma výuka zdravé výživy.  | Margit Slimáková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
09. 12. 2011 |
5555 |
Zjevné učení podle profesora Hattie
| Výsledky velmi známého výzkumu australského profesora Jacka Hattie, který na základě super meta-analýzy tisíců studií z celého světa stanovil indikátory účinnosti různých výukových metod. Zvláštní pozornost je věnována roli technologií, jejichž vliv na výsledky je u tradičních postupů poměrně nízký. Tuto skutečnost se pokoušíme vysvětlit. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
6 komentářů |
27. 01. 2015 |
9186 |
Anya Kamenetz o technologiích pro rodiče
| Zpráva přinášející informaci o činnosti známé americké blogerky, specialistky na problematiku využívání mobilních zařízení dětmi doma. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
23. 04. 2019 |
2012 |