Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vyrovnávání se dítěte se ztrátou a odloučením
| Úryvek z knihy, ve které naleznete příběhy a cvičení pro děti ve věku 4–8 let. Tato cvičení jsou založena na hře a výtvarné činnosti, která pomáhají dětem rozpoznávat emoce, seznámit se se způsoby jejich vyjádření a rozšiřovat si odpovídající slovní zásobu, podporovat sociální a emoční vývoj. Publikace je určena pro pedagogy, vychovatele a každého, kdo pracuje s touto věkovou skupinou dětí.  | Julia Sorensen |
|
|
| |
|
30. 04. 2012 |
4719 |
Syndrom vyhoření u pedagogických pracovníků
| V současné době, kdy se velká část zaměstnanců potýká se stresem bez ohledu na povolání, může potkat syndrom vyhoření kohokoliv. Nejvíce ohroženou skupinou však zůstávají lidé pracující v profesi spojených s prací s druhými lidmi, především v pomáhajících profesích. Jednou z nejohroženějších skupin jsou právě pedagogičtí pracovníci bez ohledu na typ a stupeň školy.  | Lucie Zormanová |
|
|
| |
|
29. 10. 2018 |
1499 |
Sociální klima školy II., vliv školního klimatu na pedagogickou praxi
| Text se zabývá podrobněji tím, jak působí školní klima na vztahy nejen uvnitř školy, ale také na všechny zainteresované (těmi jsou rodiče, děti a organizace, jež vstupují do jakýchkoliv interakcí se školou). Popisuje pozitivní i negativní vliv školního klimatu a jeho provázanost s efektivní komunikací a motivací. Poukazuje také na důsledky stresu na pracovišti, způsobené negativním klimatem. Na závěr článku uvádíme podmínky pro vznik pozitivního klimatu školy.
 | Marie Čermáková |
|
|
| |
|
29. 01. 2015 |
4618 |
Podpora a ochrana zdraví žáků v kontextu RVP ZV - 1. část: Duševní zdraví a stres
| Pojem „stress“ se v angličtině objevuje cca od přelomu 14. a 15. stol. Původně sloužil k vyjádření stavů strasti, útrap či těžkostí, obtížných situací či tísně, protivenství, neštěstí či nepřízně osudu. Později se tento pojem začal objevovat v kontextu vyjádření působení fyzikálních sil, tlaku či napětí.  | Monika Sopková |
|
 |
| |
|
22. 04. 2010 |
11133 |
Jak vytvářet reálné plány aneb Plánování pomáhá udržet výkon
| Škola je stresující prostředí, které mnohdy vede k nadměrné pracovní zátěži. V běhu školních dní si mnohdy neuvědomujeme, že se dá jejím negativním vlivům čelit anebo alespoň eliminovat jejich dopad. Někdy stačí uvědomit si, které máme potřeby, ty si uspořádat a zamyslet se nad tím, jak je naplňujeme. Pracovní zátěž může člověka stimulovat nebo také zabít. Musí se umět s ní zacházet. Existují totiž postupy, které negativní vlivy omezují. V tomto článku se pokusíme některé představit, aby sloužily jako snadno dostupný nástroj pro smysluplné rozvržení pracovního výkonu ředitelů i učitelů.  | Marek Lauermann |
|
|
| |
|
13. 12. 2011 |
3829 |
Abeceda managementu – Časový management, stres
| Poslední část seriálu Abecedy managementu se věnuje tematice časového managementu.  | Jaroslav Jindra |
|
|
| |
1 komentář |
04. 12. 2008 |
8100 |