Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "storytelling"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "storytelling"

Seřadit dle: ,
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Online publikování ve StoryBird

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příspěvek představuje využití StoryBird ve výuce a při rozvoji čtenářské gramotnosti.
Autor Jitka Rambousková

Aktuální nástroje pro vyprávění příběhů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Přehled vybraných nástrojů umožňujících online tvorbu vlastních příběhů s přihlédnutím k využitelnosti ve výuce.
Autor Martin Polák

Digitální vyprávění příběhů

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek popisuje důvody pro nasazení metodiky vyprávění příběhů do výuky - dnes samozřejmě vyprávění příběhů digitálních.
Autor Bořivoj Brdička

Vyprávěj svůj příběh digitálně I.

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

1. díl seriálu předkládá zdůvodnění využití metodiky vyprávění příběhů ve výuce, koncentruje se na využití digitálních technologií a popisuje formy, jichž mohou tyto výukové metody nabývat.
Autor Dana Slánská

Vyprávěj svůj příběh digitálně II.

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

2. díl seriálu popisuje praktické příklady realizace projektů založených na vyprávění digitálních příběhů a zve k účasti v dalším ročníků soutěže Vyprávěj svůj příběh digitálně.
Autor Dana Slánská

Kurátorka Indiana Jenn

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o zajímavé školské kurátorce působící ve Spojených státech, která je určitě vzorem pro to, jak by měla být tato role učitele naplňována.
Autor Radomír Jež

Technologická podpora digitálního vyprávění příběhů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek je výtahem z autorovy diplomové práce na dané téma. Shrnuje zkušenosti s nástroji při aplikaci storytellingu a předkládá přehled ověřených volně dostupných aplikací včetně jejich vyhodnocení. Samozřejmě též odkazuje na samotnou práci uloženou v repozitáři UK, která může posloužit jako studijní materiál všem, kteří budou chtít tuto metodiku ve své učitelské praxi uplatnit.
Autor Jan Bouchner

Zkoumání vlivu socializovaného robota Tega na vývoj dětí v MIT Media Lab

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o výzkumu, který v rámci své dizertace na MIT Media Lab realizovala tamní doktorandka Jacqueline M Kory-Westlund.
Autor Bořivoj Brdička

Lokální problémy pohledem komiksu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Vzdělávací aktivita Lokální problémy pohledem komiksu představuje komplexně zaměřenou tvůrčí žákovskou činnost. Propojuje společenskovědní tematiku lokálních problémů (vyhledání, popis, analýza, návrh řešení) a využívání digitálních technologií k tvůrčí práci. Komiks, populární literární žánr, je atraktivní a motivační forma žákovského zapojení do společenského dění kolem sebe. Komiks zároveň svou vizualizací dodává vybraným problémům „tvář“, čímž mimo jiné i cílí na emoce žáků a ztotožnění se s příběhem. Činnost podporuje rozvoj čtenářské a digitální gramotnosti, učí žáky spolupráci v rámci skupiny a plánování vlastní práce a dílčích kroků zadaného úkolu.
Autor Vanda Vaníčková

Digitální storytelling

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Digitální storytelling představuje metodu tvorby příběhů za použití digitálních technologií. Typicky spojuje psané slovo a obraz. Tato metoda slouží pro rozvoj čtenářské gramotnosti, tvůrčího psaní, ale také ji lze použít v pedagogice, při mezigeneračním dialogu nebo v obchodní sféře. Vede k rozvoji kreativity a představivosti.
Autor Michal Černý
Celkem: 13