Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Digitální vyprávění příběhů
| Článek popisuje důvody pro nasazení metodiky vyprávění příběhů do výuky - dnes samozřejmě vyprávění příběhů digitálních. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
02. 01. 2006 |
3754 |
Aktuální nástroje pro vyprávění příběhů
| Přehled vybraných nástrojů umožňujících online tvorbu vlastních příběhů s přihlédnutím k využitelnosti ve výuce. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Martin Polák |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
28. 04. 2011 |
5472 |
Technické prostředky na podporu tvůrčího psaní
| Tvůrčí psaní patří mezi velice diskutované kompetence, které by si měl žák během studia vypěstovat. Mimo klasická cvičení a postupy je možné užít řady technických prostředků, které mohou tuto činnost udělat zajímavější a zábavnější.  | Michal Černý |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
20. 03. 2012 |
4315 |
Digitální storytelling
| Digitální storytelling představuje metodu tvorby příběhů za použití digitálních technologií. Typicky spojuje psané slovo a obraz. Tato metoda slouží pro rozvoj čtenářské gramotnosti, tvůrčího psaní, ale také ji lze použít v pedagogice, při mezigeneračním dialogu nebo v obchodní sféře. Vede k rozvoji kreativity a představivosti.  | Michal Černý |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
17. 04. 2012 |
8130 |
Online publikování ve StoryBird
| Příspěvek představuje využití StoryBird ve výuce a při rozvoji čtenářské gramotnosti.  | Jitka Rambousková |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
1 komentář |
15. 05. 2012 |
8028 |
Storytelling - úvod do vyprávění příběhů
| Storytelling nebo-li vyprávění příběhů je disciplína, které se v České republice pomalu otevírají dveře do umění i do školství. Co to ale vlastně storytelling je a proč se používá tento anglický termín? O tom pojednává tento úvodní článek. Pokusíme se zmapovat účinky této inspirativní metody a pomoct čtenářům s orientací v tom, co se pod pojmem storytelling všechno skrývá, co vlastně znamená a kdo se mu v České republice věnuje.  | Barbora Voráčová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
3 komentáře |
13. 11. 2013 |
13044 |
Zamyšlení se nad storytellingem v zahraničí
| Tento článek navazuje na dva předchozí články o storytellingu a vykresluje zážitky ze dvou zahraničních stáží.
Ráda bych se v tomto příspěvku věnovala storytellingové praxi, kterou znám ze své přímé zkušenosti ze zahraničí, přesněji z Norska a Skotska. Z obou zemí jsou mé poznatky trochu jiné i vzhledem k mému cíli a míře poznatků. Jedná se především o popis subjektivních zážitků z pobytu na Oslo University College a ve Skotském storytellingovém centru.  | Barbora Voráčová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
27. 11. 2013 |
5024 |
Vyprávěj svůj příběh digitálně I.
| 1. díl seriálu předkládá zdůvodnění využití metodiky vyprávění příběhů ve výuce, koncentruje se na využití digitálních technologií a popisuje formy, jichž mohou tyto výukové metody nabývat. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Dana Slánská |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
05. 03. 2014 |
8278 |
Vyprávěj svůj příběh digitálně II.
| 2. díl seriálu popisuje praktické příklady realizace projektů založených na vyprávění digitálních příběhů a zve k účasti v dalším ročníků soutěže Vyprávěj svůj příběh digitálně. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Dana Slánská |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
06. 03. 2014 |
6379 |
Kurátorka Indiana Jenn
| Informace o zajímavé školské kurátorce působící ve Spojených státech, která je určitě vzorem pro to, jak by měla být tato role učitele naplňována. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Radomír Jež |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
05. 06. 2014 |
3058 |